BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lehet egy kicsit több?

Alapvetően változatlan mérettel, de látványosabb megjelenéssel és digitalizált belsővel folytatja pályafutását a kompakt Audi.

Az A3-as az 1996-os piacra lépése óta az Audi-kínálat egyik alappillére, amelynek negyedik generációja visszatér a kezdetben is alkalmazott két karosszériás választékhoz. A most megismert ötajtós Sportback mellett még lépcsős hátú Sedanként árusítják majd a típust, az utóbbi leleplezésére még várnunk kell. Noha lényegében változatlanok a méretek – a hosszúság gyarapodott 3 centivel –, sokkal látványosabb lett a megjelenés azáltal, hogy erősen kidomborítják a kerékjáratokat az oldalfalon, elöl szélesebb lett a hűtőrács, és megnövelték a lökhárítóban lévő légbeömlők méretét.

Nehéz megkülönböztetni az alap és az S Line megjelenésű autókat, mindössze annyi árulkodik, hogy az előbbinél a kisebb szélső légbeömlő körül több a karosszéria színére fényezett felület, mindkét esetben van ezüstszínű vagy fekete keret. A LED-technológia térhódításának köszönhetően élesebb az első fényszóró megjelenése, a mátrix fényszórónál a nappali menetfényt egy 3×5-ös mezőből alakították ki. A csomagoknak 380 literes tér jut alapesetben, támladöntés után 1200 liter a kapacitás. Full kijelzős a műszerfal, alapáron 10,1 colos képátlójú a központi monitor, amely akár kézírást is képes felismerni. A vetített műszeregységből többféle is van, a legnagyobb 12,3 colos képátlójú. Az új MMI fedélzeti rendszer az elődnél tízszer gyorsabb működést ígér, 5G- (LTE) kapcsolattartásra képes, és természetesen wifi-hotspot is van. Hat felhasználót képes megőrizni a memóriájában a rendszer, az üléspozíciótól kezdve a klímabeállításon át a kedvenc rádióadókig. A hardveres navigációnál műholdképet is be lehet állítani háttérként, de európai nagyvárosok részletes 3D-s térképe is benne van az adatbázisban.

A sportos hangulatot alumínium- vagy karbonbetétek teremtik meg. Odafigyeltek a fenntarthatóságra is, például újrahasznosított műanyagból készített üléskárpit is választható az A3-ashoz. A textiliparban megszokott eljárással először apró darabokra törik a PET műanyagot, majd fonalakat készítenek belőle, amelyekből aztán a hagyományosnak megfelelő megjelenésű és tartósságú kárpitot szövik. Egy ülésgarnitúrához 45 palackot használnak fel, a szőnyeghez további 62 darabot. Ezenkívül a zajszigetelő anyagok, a csomagtér oldalfalai is megújuló műanyagból készülnek. A jövőben növelni szeretnék az újrahasznosított szövet mennyiségét, jelenleg 89 százaléknál tartanak: a legalsó, a szivacshoz ragasztott réteg még hagyományos szövetből készül, mert erre a célra még nem megfelelő az újrahasznosított anyag.

Két motorral indul a forgalmazás, az 1.5 TSI 150, a 2.0 TDI pedig 115 vagy 150 lóerővel választható. A piaci rajtnál csak elsőkerék-hajtással készül az Audi A3 Sportback, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hétfokozatú, duplakuplungos lehet. A független hátsó híd 150 lóerős teljesítménytől jár, a hasmagasság lengéscsillapítás-függő: az alapszinthez képest 10 milliméterrel van lejjebb az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítós változat, míg az S Line megjelenéshez járó (egyébként feláras) sportfutómű 15 milliméterrel süllyeszti a karosszériát. Hamarosan a Quattro összkerékhajtás is csatlakozik a kínálathoz. A legújabb, elektronikusan vezérelt rendszer működését az A3-ashoz hangolták a mérnökök, Sport módban például már a kormány legkisebb mozgására is megkezdi a nyomaték hátraküldését a vezérlés, indulásnál pedig a hátsó tengelyre szerelt többtárcsás, olajban futó tengelykapcsoló akár teljesen összezár. A vezetőtámogató rendszerek terén is nagy az előrelépés, részleges önvezetésre képes csomag is elérhető, amelynél megfelelő körülmények közepette a távolságtartó tempomat a sávtartóval együttműködve képes irányítani az A3-ast. Már rendelhető az új Audi A3 Sportback, eleinte választható az „edition one” limitált széria, amelyhez matt platinaszürke karosszériadíszeket, sötét hátterű mátrix fényszórót és titániumszürke, 18 colos felniket adnak, az utastérben az

S Line belsőt találjuk. A Sedan és az összkerékhajtás mellett új motorok érkezése is várható a következő hónapokban, a lágyhibrid eTSI benzinesek mellett erősebb dízel plug-in hibrid hajtás és a kínálat megkoronázásaként 400 lóerős, öthengeres turbómotor is jön.

Tudta-e?

A feláras kontúr- és hangulatfény­csomagnál harmincféle színből lehet kiválasztani a legjobban tetsző árnyalatot.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.