Úgy gondoskodtak a nyolc évvel ezelőtt kifutott Citroën C6-os mai utódjáról, hogy a Kínában gyártott Peugeot 508L-ből indultak ki. Az EMP2-es padlólemezre épülő, kínai belpiacos változat eleve hosszabb tengelytávját tovább nyújtották, ráadásul megtartották az európai 508-asétól eltérő, négyajtós karosszériát, amelyet a DS aktuális formai elemeivel és egyedi részletekkel dobtak fel. Az eredmény egy elegáns üzleti limuzin, amely a középkategóriás műszaki háttér ellenére 4,9 méteres hosszával és 2,9 méteres tengelytávjával a felső középkategóriában is megállja a helyét. Ebben olyan felmenőkre lehet büszke, mint a Citroën XM, a CX vagy a márka identitásának alapját adó DS. Bár konzervatív vonalvezetése miatt nem olyan karakteres, mint a legendás limuzinok, a részletek kidolgozottsága mégis kiemeli a DS 9-est versenytársai közül.
Az egy tömbből faragott hatást keltő formát a négyajtós kupékhoz hasonlóan hosszan elnyúló tetővel tették látványosabbá, amelynek íve egy egységet képez a lejtős csomagtérfedéllel. Így nem kellett lecsapott tetővel csökkenteni a hátsó fejteret, mégis lendületesebb a megjelenése. Bár a keret nélküli ablakokat ezúttal nem hozták vissza, egy apró, de annál fontosabb részlettel megemlékeztek a DS-ről, amely 1955-től 1975-ig a csúcsot jelentette. A hátsó szélvédő két sarkában elrejtettek egy-egy sárga menetfényt, ott, ahol a DS-en az irányjelzők villogtak. Bár a futófényes index most a háromdimenziós hatású, LED-es hátsó lámpában van, ez a megoldás este is azonnal felismerhetővé teszi majd a DS 9-est. A márka rajongói akár a fekete tetőt is egyfajta utalásként foghatják fel, de a kanyarba bevilágító LED-es fényszóró gyökerei egyértelműen a Robert Opron-féle, 1968-as frissítésig nyúlnak vissza, amikor a DS megkapta a jellegzetes, dupla fényszórókat. Szinte eltűnnek az ablakkeretben a felül feketére, alul a karosszéria színére fényezett tükrök, a kilincsek pedig tényleg belesimulnak az ajtókba. Ahogy a többi DS-en, itt is hangsúlyosak a fém díszbetétek az első és a hátsó lámpák környékén, és a 9-esen jelenik meg először a motorháztetőn futó, Clous de Paris mintázatú díszcsík
– ez a stíluselem ismét kezd divatba jönni. Lehet, hogy egy kissé túldíszítettnek tűnik, de nem vitás, hogy a PSA konszern kitett magáért, és sikerült egy új egyéniséget létrehoznia az egyébként semmi mással össze nem téveszthető 508-asból.
Az utastér kialakítása is rímel az újdonság külsejére. A bőséges lábtéren túl a hátsó sor is olyan kiemelkedő komfortot nyújt, mint az első. A két szélső ülés fűthető, szellőztethető, és masszázsfunkciót is kínál, amelynek vezérlőjét a tárolórekesz melletti, USB-csatlakozókkal is ellátott könyöklőben helyezték el. A belső teljes bőrborítást kap, a különböző színekkel és anyagokkal a vevő ízlése szerint alakítják ki a beltér hangulatát. Az eltérő összeállításokat Párizs különböző negyedeiről nevezték el. Akár az elegáns, akár a sportos stílust választjuk, a részletgazdag műszerfal éke a motor indításakor előbújó analóg B.R.M. óra lesz. A külvilág kizárásáról laminált, hangszigetelő üvegezés, a kényelemről aktív lengéscsillapítás-vezérlés gondoskodik. A C5-ös gyártásának 2017-es leállításakor a Citroën felhagyott a védjegyének számító hidropneumatikus felfüggesztéssel, innovációként inkább kamerákat és szenzorokat használ az ideális hangolás beállításához: a gyáriak ígérete szerint luxusautóként, illetve gran turismóként is számíthatunk az új modellre.
A 100 méter hatósugarú éjjellátóval is kiegészített vezetőtámogató asszisztens révén 2-es szintű önvezetésre képes DS 9-es autópályán akár 180 kilométer per órás tempóig önállóan közlekedik, természetesen a vezető felügyelete mellett, aki a dugóban araszolás vagy a parkolás gondját is rábízhatja, valamint kulcs helyett az okostelefonjával is nyithatja-zárhatja autóját. Ez a rendszer lehetőséget ad arra, hogy egy egyszerű applikáció segítségével kulcsátadás nélkül tudják többen is használni a DS 9-est. A csúcsmodell többé sem V6-os benzines, sem dízelmotorral nem lesz elérhető, a konszern összes piacát ellátó kínai üzemből elsőként 225 lóerős rendszerteljesítményt kínáló konnektoros hibrid hajtáslánccal kerül a kereskedésekbe. Az 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzinest a nyolcfokozatú automatikus váltó házába épített villanymotor egészíti ki, a 11,9 kilowattóra kapacitású akkumulátor pedig 40-50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. Az E-Tense hajtásláncok választéka később a megnövelt elektromos hatótávú 250, valamint az összkerékhajtású, 360 lóerős rendszer-teljesítményű kivitellel bővül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.