A középkategóriás prémiumoknak újabban van egy közös metszéspontjuk: egyre több gyártó dob piacra plug-in hibridet, a BMW, a Mercedes és a Volvo modelljei is elérhetők már külső forrásból tölthető kivitelben. Az Audi viszont valamiért még mindig nem lépett, ami azért meglepő, mert az A4-estől felfelé igazi plug-in offenzívát indítottak Ingolstadtban: a Q5-ös, a Q7-es, az A6-os, az A7-es és az A8-as is létezik már ilyen verzióban. Az A4-es fejlesztéséért felelős csapat persze így sem unatkozott, ugyanis megjelent a lágyhibrid hajtás, és ami szintén említésre méltó: a downsizing korszakának vége!
A szélesebb és laposabb hűtőrácsáról, valamint a vagányabb szabású lámpáiról felismerhető típus alapmodelljét 1,4-es turbómotor helyett immár 2,0 literes blokkal látják el, megfejelve egy szíjhajtású indítógenerátorral, amely 5 kilowattos teljesítménnyel támogatja a benzinmotor munkáját. A rásegítéshez a csomagtérben lévő 12 voltos, 10 amperórás lítiumion-akkumulátor tárolja a szükséges áramtöbbletet. Gyorsítás közben semmit sem lehet érezni a lágyhibridségből, ugyanakkor a start-stop vezérlése már nagyon korán lelövi a motort, és olyan finoman, gyorsan indítja újra, amire eddig nem volt példa az A4-eseknél. Bár a 150 lóerő miatt nem beszélhetünk ülésbe préselő gyorsulásról, nagyon kellemes a hosszában beépített 2,0 literes benzinmotor karaktere: már 1350-es fordulattól lehívható a nyomaték, vagyis nem kell pörgetni a haladáshoz. A hétfokozatú S tronic váltó ugyan kicsit izgágán kapcsolgat, a vezérlés nagyon alacsonyan tartja a fordulatot, állandó tempónál, sík úton 1100-on is tud pihenni a motor.
A nagy kérdés persze a fogyasztás. A gyári adatok szerint 0,3 litert tud megtakarítani száz kilométerenként a vegyes hajtás, de szó sincs arról, hogy dízelpótló lesz az új verzió: a 8,2 literes tesztátlag nem rossz, de a TDI-pártiak átcsábításához több megtakarításra lenne szükség. Persze kár lenne vitatni, hogy az A4-es hajtáslánctól függetlenül remek utazóautó, és nem csak azért, mert rugózása az arany középutat képviseli. Ugyan nincs benne táncteremnyi hely, mint mondjuk egy Skoda Superbben, de négy felnőttnek kifejezetten kényelmes. A sofőr pillanatok alatt megtalálja az ideális vezetési pozíciót, a számos szolgáltatás ellenére pedig a fedélzeti rendszer nem ad fel rejtvényeket. Az egészben azonban az az érdekes, hogy az alapvetően még 2015-ből származó belső dizájn (kiálló központi kijelzővel) már kissé korosnak hat a dupla érintőképernyős Audikhoz képest. És bizony amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az A4-es klasszikus klímapaneljét fényévekkel könnyebb kezelni, mint a high-tech képernyős rendszert. A kidolgozási minőség a márkától megszokott magas színvonalat hozza, a kapcsolók megmunkálásától kezdve, az illesztéseken át a burkolatokig minden gondos munkáról árulkodik. Ha pedig valaki igazán exkluzív A4-esre vágyik, az egészen különleges dekorelemeket is választhat, 532 ezer forintért például karbonbetétek is kérhetők. Persze a speciális burkolatok, a mátrix-LED-fényszóró (676 ezer forint) vagy a virtuális műszerfal (148 ezer forint) nélkül is meg lehet lenni, de például a 204 ezer forintos riasztóberendezés és a 80 ezer forintos komfort könyöktámasz megrendelése ebben a kategóriában alapnak számít.
Az Audi pedig nem adja olcsón az A4-est, a 150 lovas benzines S tronic váltóval 12,5 milliót kóstál, ami annak fényében nagyon öntudatos, hogy a Mercedes C 180-as (1,5-es, 156 lovas benzinmotor, automatikus váltó) 11,8, a BMW 318i (2,0 literes, 156 lóerős benzinmotor, automatikus váltó) pedig 10,2 millióba kerül.
Tetszett
• minőségi benyomás
• sokféle konfigurációs lehetőség
• lágyhibrid rendszer működése
Nem tetszett
• nehezen csukódó ajtók
• néha tétovázó váltó
Izompacsirták
Az S4-es és az RS 4-es sportváltozat is új arcot kapott. Az utóbbinál a technika maradt a régiben, vagyis a kizárólag Avant karosszériával elérhető, 27,7 millió forintos modellben a 2,9 literes, biturbó V6-os benzinmotor 450 lóerőt teljesít. Az S4-esnél viszont 180 fokos fordulat történt: a benzinmotort 3,0 literes, V6-os dízel váltotta, méghozzá elektromos légsűrítővel és 48 voltos rásegítéssel. A 700 newtonméteres csúcsnyomatékú, 347 lóerős S4-es 21,4 millió forinttól rendelhető. | am
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.