Tiszóczi Roland | Az európai autókereskedelem lassan magához térhet. Bár az új személygépkocsik regisztrációinak száma júniusban 24 százalékkal volt alacsonyabb az előző év hasonló időszakában mért adatokhoz képest, de ezt a gépjárműgyártók és -kereskedők már enyhülésként értékelik – jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége tegnap. Ez a szám önmagában nézve még mindig drámainak mondható, ám az áprilisi 78 százalékos és a májusi 57 százalékos, valamint a 2020 teljes első fél évében tapasztalt 39,5 százalékos visszaeséshez képest valóban javulásnak tekinthető. A gyártók bíznak benne, hogy az európai gazdaságélénkítő eszközök segíteni fogják az autóipar fellendülését – írja elemzésében a Bloomberg.
Ez a várakozás azért is megalapozott, mert a szektor adatai már az egymást követő második hónapban javuló tendenciát mutatnak, és az állami támogatások is nagyobb visszapattanást eredményezhetnek. Az értékesítés azonban továbbra is jóval elmarad a tavalyi szinttől, így azok a remények, hogy a Kínában tapasztalt V alakú fellendülés lesz jellemző Európában is, már elhalványulni látszanak. Kedden a Volkswagen AG próbálta lehűteni a túlzott várakozásokat. Az alkalmazottaknak szóló belső újságban azt írták, hogy az új munkavállalók felvételét befagyasztják, annak ellenére, hogy a megrendelések emelkednek.
Az autógyártók egész Európában csökkentették a költségeket és a munkahelyek számát. Ha a trendet követné, akkor a Daimler AG-nek az eredetileg tervezett 15 ezer álláshelynél többet kellett volna felszámolnia – mondta a múlt héten a vállalat emberi erőforrásokért felelős vezetője a DPA német hírügynökségnek. Az európai kormányok az ügyfeleket a környezetbarát autókra vonatkozó ösztönzőkkel próbálják visszacsalogatni a bemutatótermekbe. Néhány akkumulátorral működő autó ára csökkent, ez szintén fokozhatja a vásárlókedvet. Franciaországban például a negatív eladási tendencia éppen az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek kormányzati ösztönzőinek köszönhetően tudott megfordulni.
A Kínai Gépjárműgyártók Szövetségének múlt heti prognózisa szerint a globális autóértékesítés akkor lendül fel, ha a gazdaságok kilépnek a szigorú leállásból. Számításaik szerint a kilátások javulnak, összességében „mindössze” 10-20 százalékos visszaesés várható az egész évre vonatkozóan. A Bloomberg Intelligence előrejelzése szerint Európában várhatóan 20 százalékkal csökkenhet az autóértékesítés 2020-ban. „A fellendülés lassú, de nem annyira, mint gondoltuk, és úgy tűnik, hogy július lehet az első szinte normális hónap” – mondta Juergen Pieper iparági elemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.