K. B. – M. E. | A Boeing júniusban 183 megrendelést törölt, míg összesen csupán tíz repülőgépet szállított le – derül ki a chicagói székhelyű gyártó havi jelentéséből. A törölt megrendelések közül hatvan a légi forgalomból a balesetei miatt átmeneti időre kitiltott 737 MAX típust képviseli. A július várhatóan még súlyosabb számokat hozhat, hiszen az előző hónap utolsó napján a Norwegian Air Shuttle döntött úgy, hogy visszamondja 97 gépnek a megvásárlását, ezek közül 92 MAX, a többi pedig Dreamliner. A norvég fapados súlyos anyagi nehézségeire hivatkozva áll el az üzlettől, nem a minőséggel volt gondja, hiszen flottájában jelenleg 18 darab MAX vesztegel. A csak Boeinggal repülő légitársaság hivatalosan még tárgyalásban áll az amerikaiakkal, ezért nem tartalmazta a júniusi statisztika a törléseket.
A globális légi közlekedési piac a koronavírus-járvány hatására megroppant, ezért a légitársaságok és a lízingcégek – a Boeing szerint – visszariadnak az új repülőgépek beszerzésétől, mivel nem állnak rendelkezésükre a szükséges pénzügyi források, illetve az utazási korlátozások miatt sincs már szükségük a gépekre. A kiszállított repülők zömét a teherszállító és a katonai gépek tették ki, a hónap egyetlen polgári repülőre leadott rendelését pedig – egy 767-es teherszállító repülőgépre – a FedEx küldte. A teljes első fél évben 70 légi járművet adott át az amerikai cég, míg az előző év azonos időszakában még 239 új repülője talált gazdára. Június végére a Boeing rendelésállománya 4552 darabra csökkent. Európai riválisa, az Airbus a múlt hónapban 36 repülőgépet adott át, az első fél évben 196 gépet szállított ki. A Boeingnak a legjobbkor jött, hogy – amint hétfőn közölték – az amerikai védelmi minisztérium hiperszonikus fegyverek hordozására alkalmas F–15EX típusú vadászgépeket kíván tőle beszerezni. Összesen 144 ilyen harci gép legyártását helyezték kilátásba 23 milliárd dollár értékben, ebből eddig nyolc gépet rendelt meg a Pentagon 1,2 milliárd dollár értékben
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.