A mély válságából profiltisztítással menekülő General Electricnél (GE) legfeljebb az elrendelt 5 milliárd dolláros idei költségcsökkentési terv időarányos teljesülése okozhatott elégedettséget. A GE csoportszintű vesztesége az egy évvel korábbi 61 millióról 2,18 milliárd dollárra szaladt fel, az egy részvényre eső eredmény (EPS) 26 centes veszteséget jelzett, miközben az elemzők csak 10 centes mínuszra számítottak. A forgalomnál viszont elmérték magukat: a 17,75 milliárd dolláros második negyedéves bevétel 24 százalékos visszaesés ugyan, de még mindig jobb a 16,97 milliárdos konszenzusnál. A járvány valamennyi üzletáguknál – áramtermelés, megújuló energia, aviatika, egészségügy és pénzügy – keményen pusztított, a bevételek és a megrendelések mindenütt csökkentek. Lawrence Culp, a GE vezérigazgatója a járvány közepette a kollektíva hozzáállását dicsérte, de semmilyen jóslásba nem bocsátkozott. A repülőgépipar szenvedéséből a Boeingnak és az Airbusnak hajtóműveket és más részegységeket szállító General Electric egyelőre nem látja a kiutat, ez pedig alapvetően meghatározza a cégcsoport eredményességét. Az aviatikai üzletág forgalma és megrendelései egyaránt megfeleződtek.
Nem megy túl jól a General Dynamicsnek (GD) sem, bár a legtöbb riválisa kiegyezne azzal a 22,5 százalékos profitcsökkenéssel, amellyel az egy évvel korábbi 806-ról 625 millió dollárra mérséklődött a csúcskategóriás védelmi eszközöket gyártó társaság adózott eredménye. A bevételeknél 3 százalékos volt az éves csökkenés, de az elért 9,26 milliárd dollár így is veri a Refinitiv 8,95 milliárdos elemzői konszenzusát. A GD nyereségfronton is túlteljesítette a várakozásokat, az egy részvényre eső 2,18 dolláros eredmény 3 centtel jobb a becsléseknél. A készpénzállomány nagysága is megnyugtató, a bázishoz képest 700 millióval nagyobb, 2,3 milliárd dolláros. A többi között a Gulfstream business jeteket, harci gépeket és fegyverrendszereket gyártó GD a repülőgép-, valamint az információtechnológiai üzletág szerényebb teljesítményét okolta a gyengébb eredményekért. A Gulfstreameken semmi sem múlott, ezekből 32-t szállítottak le, eggyel többet, mint tavaly, és kilenccel többet, mint az első negyedévben. A jövő viszont – elsősorban a Pentagon jóvoltából – rózsás, a teljes megrendelésállomány az egy évvel korábbihoz képest 22 százalékkal, 82 milliárd dollár fölé nőtt, a legnagyobb friss üzletet két Columbia osztályú tengeralattjáróra kötötték 11,5 milliárd dollár értékben. A GD új éves előrejelzést nem adott ki.
Névrokonaival szemben a General Motors (GM) négy kerékkel a földön jár, az autógyártó az utóbbi évek átalakítási és hatékonyságnövelő programjának köszönhetően jobban ellen tudott állni a járvány nyomában járó válságnak. Nagy kérdés, hogy a megszorítások nélkül mekkora visszaesést produkált volna a második negyedévben, ha a világszerte értékesített 1,466 millió járművet nézzük, ami eleve 25 százalékos zsugorodást takar. A GM legfontosabb piacán, Észak-Amerikában 34 százalékos volt a darabszámcsökkenés (csak a pickupokat vitték), noha a több mint egy hónapos gyárleállás dacára szűk, de elegendő raktárkészlettel várták a vásárlókat. Azaz várták volna, hiszen a kereskedések is bezártak, viszont az internetes rendelések felfutottak. De nem eléggé, hiszen a GM csoport konszolidált negyedéves forgalma az egy évvel korábbi 36,06-ról 16,78 milliárd dollárra zuhant, 2,38 milliárdos profitja pedig 806 milliós veszteségre váltott. A piac mínusz 1,75 dolláros EPS-t várt, ehhez képest féldolláros lett a mínusz. A GM-et a kínai forgalom felfutása és 30,6 milliárd dolláros készpénzállomány segíti a járvány második hullámának az átvészelésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.