BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hosszú távra találták ki az új Kugát

Büszke lehet lágy hibrid dízelhajtás­láncára az új Kuga, a gázolajos szabadidő-autó számos adut ki tud játszani.

Ideális választásnak tűnik a 2,0 literes, 150 lóerős dízel a Kugához, a nagy méretű karosszériát könnyedén és tempósan mozgatja, miközben a fogyasztása is elfogadható. Túlnyomórészt autópályán használtuk a tesztautót, de országúton is mentünk vele, így sikerült 100 kilométeren 6,1 literes átlagfogyasztást elérni. A hosszúra áttételezett sebességfokozatokat kissé akadozva mozgó váltókarral lehet kapcsolni. A lágy hibrid hajtás révén extrémen alacsony motorfordulatról is tudunk gyorsítani, ha nem sietünk, nem kell rögtön visszakapcsolni ahhoz, hogy a turbólyuk fölé emeljük a fordulatot. A motorhoz szíjjal kapcsolódó 48 voltos indítógenerátor 16 lóerős, nyomatéka 50 newtonméter.

Az utastér tágas, csendesnek pedig azért nem mondható, mert a tesztautóban a gumiszalagokkal rögzített kalaptartó háló állan­dóan zajongott, autópályán felhúzott ablakokkal haladva néha rázkódni kezdett, mintha erős légáram érné – az előtte próbált plug-in hibridnél ilyet nem tapasztaltunk. A második üléssor sínen állítható, és a támladöntés is változtatható, az utasoknak vagy a csomagoknak kedvezhetünk, még az üvegtető alatt is marad kellően tágas fejtér. A felfüggesztés hangolása ugyan kényelmesebb, mint az akkumulátor által súlyosbított plug-in hibrid modellnél, de azért érezni, hogy itt is magasan van a tömegközéppont, amiért nem lágyíthatták el túlzottan a rugókat, cserébe jó az irányíthatóság.

Anyagiak szempontjából egyértelműen a dízel van előnyben a plug-in hibriddel szemben, azonos felszereltség mellett 2,67 millióval olcsóbb a lágy hibrid dízel, amely egyébként azon az áron kapható, mint a piaci vetélytársak. Akinek kell az automatikus váltó, annak viszont tényleg érdemes elgondolkoznia a zöld rendszámos modellen, a 190 lóerős, összkerékhajtású, nyolcfokozatú automatával felszerelt dízel azonos felszereltség mellett csak 1,33 millióval olcsóbb a fronthajtású, 224 lóerős PHEV-nél.

AM-összegzés

Hosszú távú utazáshoz ideális a 150 lóerős dízel Kuga, a fogyasztása még sztrádán is baráti marad, és több száz kilométer megtétele után is pihenten száll ki az ember az autóból. Az indítógenerátor országúton is segít, de előzéshez azért érdemes visszakapcsolni egy-két fokozatot.

 

Tetszett

• erős és takarékos dízel

• gazdag felszereltség

• vezethetőség

 

Nem tetszett

• hangoskodó kalaptartó

• akadozó váltókar

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.