BUX 54,764.34
-0.67%
BUMIX 4,387.15
-0.12%
CETOP20 2,465.98
-0.55%
OTP 19,000
-0.73%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-1.69%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,595
-0.31%
RABA 1,460
0.00%
+0.35%
+0.47%
+2.22%
0.00%
OPUS 246.5
+0.61%
+0.21%
-0.89%
-0.46%
OTT1 149.2
0.00%
+0.40%
MOL 2,738
-1.08%
+4.74%
ALTEO 1,535
-1.29%
+0.56%
-1.61%
EHEP 1,800
-1.37%
0.00%
-0.32%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.07%
-0.72%
-4.26%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+2.50%
+0.43%
+1.09%
0.00%
+1.31%
NUTEX 19.82
-0.10%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Autóipari vezetőkkel tárgyal hétfőn Macron

Autóipari és szakszervezeti vezetőkkel találkozik hétfőn Emmanuel Macron, hogy a tervezett zöld átmenetről tárgyaljon az Európai Unió szabályainak ismertetése előtt. A találkozón az államfő hivatala szerint arról van szó, hogy mi a tét az iparág számára.

Az Európai Bizottság várhatóan azt fogja javasolni, hogy 2035 után csak zéró kibocsátású autók kerülhessenek piacra – írja a Bloomberg. A javaslat az ambíciózusabb klímacélok elérését kívánja megvalósítani.

Fotó: PASCAL ROSSIGNOL / POOL  / AFP

Az iparág képviselői több támogatást szeretnének kiharcolni az átmenethez, ami szerintük állások megszűnésével is járhat és az elektromos autók fejlesztésében elérőbb járó Kínának kedvezhet.

Az új kibocsátási szabályok az eddigiek jelentős szigorítását jelenthetik, hiszen azok eddig csupán 2030-ig vártak 37,5 százalékos kibocsátáscsökkenést flottaszinten. A személyautók az EU széndioxid kibocsátásának 12 százalékát adják.

Az új szabályok nehezek lehetnek a főleg dízelek fejlesztésében jeleskedő francia autógyártók részére, ám a Fiat Chrysler és a PSA csoport fúziójával létrejött Stellantis 30 milliárd eurót szán a villanyautók fejlesztésére. Párizs 2024-től tervezi a dízelautók betiltását.

Kapcsolódó cikkek