BUX 49,041.18
+0.89%
BUMIX 3,934.13
-0.13%
CETOP20 2,280.58
+0.62%
OTP 16,650
+2.08%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.53%
+0.27%
0.00%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,530
+0.66%
RABA 1,485
-2.30%
-0.34%
-0.58%
-0.56%
-0.75%
OPUS 236.5
-0.84%
+0.40%
+0.45%
+2.70%
+0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-0.28%
MOL 2,404
-0.25%
+1.28%
ALTEO 1,340
+1.52%
0.00%
-0.50%
EHEP 2,200
+1.38%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.09%
-0.12%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
0.00%
0.00%
+4.67%
0.00%
-0.62%
NUTEX 20.65
-1.20%
Forrás
RND Solutions
USD/HUF
300.38
-1.22%
EUR/HUF
356.96
-0.55%
Nemzetközi gazdaság

Hónapokra béníthat vasúti vonalakat is az áradás

Csak Németországban 600 kilométer vasútvonal járhatatlan, de Belgium, Hollandia, Csehország és Svájc vasútvonalai is sérültek, a javítások akár hónapokig is tarthatnak.

A múlt heti szokatlanul heves esőzések és az azt követő áradások Nyugat-Európában több vasútvonalat akár hónapokra is használhatatlanná tehettek – írja a Trains.com.

Fotó: JOHN THYS / AFP

Belgiumban a Brüsszeltől délre eső, régebbi, a völgyek vonalát követő vonalak szenvedték a legnagyobb károkat, ugyanakkor az alagutakban és völgyhidakon vezető, a belga fővárost Kölnnel összekötő gyorsvasút vonala csak rövid időre vált használhatatlanná. 

Számos viszonylatban a károk helyreállítása azonban augusztus végéig húzódhat.

Németországban nagyobb károk keletkeztek, a Deutsche Bahn szerint mintegy 600 kilométeres szakasz és 80 állomás nem használható. A legnagyobb pusztítás az Ahr-völgyében keletkezett, de fennakadások tapasztalhatóak Eifel régiójában és a Ruhr vidéken is, ahol a fontos vasúti csomópont Hagent is elöntötte a víz, így az állomás is bezárt. 

A dpa hírügynökség jelentése szerint csak a vasúti károk javítása 1,3 milliárd eurós költséget jelenthet az országban.

Németország szomszédai is megszenvedték a vihart, így július 18-án leállt a közlekedés a Prága-Drezda viszonylaton az Elba áradása miatt, de Hollandia déli része és Svájc is tapasztalt fennakadásokat a vasúti közlekedésben.

Az Európában szokatlan heves esőzések, amik a klímaváltozás miatt valószínűleg egyre gyakoribbak lehetnek rámutatnak az infrastruktúra hiányosságaira, hiszen annak kialakítása során ezekkel nem számoltak az építők.

 

Kapcsolódó cikkek