Nemzetközi gazdaság

Nem fél a versenytől az Aperol tulajdonos

Még évekig tarthat az ital forgalmának 10 százalék feletti növekedése, de a tulajdonos Campari további felvásárlásokat is tervez a jövőben, miután több márkát is sikerre vitt már.

További növekedési lehetőségeket lát legnagyobb forgalmú terméke, az Aperol előtt a Campari vezérigazgatója, Bob Kunze-Concewitz a Reutersnek adott interjúja szerint, aki szerint az Aperol forgalma továbbra és 10 százalék fölött bővülhet évente a közeljövőben, ahogy az aperitif további sörfogyasztókat nyer meg magának.

Fotó: Shutterstock

A vezérigazgató elmondta, hogy a cég továbbra is folytatni kívánja felvásárlásokon alapuló stratégiáját, melynek keretében közép és hosszú távon újabb megállapodásokat jelenthet be. A cég az Aperolt 2003-ban vásárolta fel, amikor a likőrt csak Olaszország Veneto régiójában fogyasztották és forgalma az 50 millió eurót sem érte el évente.

Azóta a Campari az Instagram kompatibilis Aperol spritz marketingjének köszönhetően elérte, hogy az aperitif adja évi 2 milliárd eurós forgalmának ötödét, és a cég növekedésének a motorja, ellentétben a sokkal ingadozóbb növekedési adatokat produkáló Camparival vagy Grand Marnier-vel.

Az ital 2004 és 2019 között átlagosan évente 16,5 százalékkal fogyott jobban, aminek 2020-ban a koronavírus-járvány vetett véget, ám az idei első félévben visszatért a 2019-hez képest két számjegyű növekedési ütem. Kunze-Concewitz szerint figyelembe véve a fejenkénti sör és Aperol fogyasztási adatokat, továbbra is hatalmas növekedések előtt áll az ital, köszönhetően a cég hosszú távú marketing stratégiájának, mely éves szinten 10 százalék fölötti bővülést tűzött ki célul.

Az interjúra az Aperol reklámozása céljából Velencében nyitott bár megnyitásán került sor, és a vezérigazgató szerint további Terrazza Aperol-ok nyílhatnak, akár Olaszországon kívül is, hogy fokozzák a márka láthatóságát.

A siker hatására másolatok is létrejöttek, mint például az LVMH szeszesital-részlege, a Moet Hennessy által létrehozott Chandon Garden Spritz. Kunze-Concewitz azonban nem tart ezektől, szerinte amíg ezek minőségiek, csak növelik az aperitif piacot, sőt, úgy gondolja, hogy

az utánzás a dicséret legmagasabb formája.

Hozzátette továbbá azt s, hogy nem elegendő csupán valami narancssárgát palackozni, hanem a minőség is számít és senki nem versenyezhet íz tekintetében az Aperollal.

A Moet Hennessy májusban, Franciaországban dobta piacra termékét, melyet Olaszországban jövőre hoznak forgalomba. A két cég azonban a verseny mellett az együttműködést sem tartja kizártnak, júliusban bor és röviditalok árusítása céljából kötött megállapodást e-kereskedelmi platform létrehozására, melyet európai felvásárlások segítségével támogatnának.

A cég továbbra is nyitott hagyományos márkák felvásárlása iránt, hiszen az eddigiekben ezek feltámasztásában sikeres volt. A vezérigazgató szerint az italok piacán a járvány nem változtatott a felvásárlási piacon, azonban az alacsony kamatok hatására bőséges likviditás és magas szorzók jellemzik a piacot. Ennek ellenére biztos abban, hogy képesek megfelelő felvásárlási célpontokat találni és közép vagy hosszútávon.

Kunze-Concewitz a szektorban konszolidációra számít és további vásárlásokra készül, miután a cég tavaly Hollandiába helyezte székhelyét, hogy kihasználja a részvényesek lojalitását díjazó lehetőségeket az országban. Mint elmondta, így lehetővé válik a vásrlások fedezése részvénykibocsátással úgy, hogy a jelenlegi tulajdonos kezében marad a vállalat feletti kontroll. 

A cég többségi tulajdonosa egy, az olasz Garavoglia család tulajdonában álló luxemburgi holding. A vezérigazgató szerint a család több ajánlatot is visszautasított a cég eladása kapcsán, megjegyezve, hogy a Camapari magas hozamot nyújtott eddigi befektetői részére.

Aperol alkohol szeszes ital Campari
Kapcsolódó cikkek