A robotoknak az alaptermelésbe való fokozottabb bevezetése nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet – mondta el Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke. 

A vállalatok olyan megoldások után kutatnak, melyek lehetővé teszik számukra, hogy ellenállóbbá tudjanak válni a piac ingadozása és a fellépő kihívások tekintetében.

Az egyszerűen és stabilan üzembe helyezett

intralogisztika lehetővé teszi, hogy az anyagmozgatás közelebb kerüljön a gyártáshoz.

„Ezek az elemek a nehéz munkaerőpiaci körülményekkel együtt meggyorsítják az autonóm mobil robotok különböző létesítményekbe és intralogisztikai folyamatokba való integrációját” – mondja Søren E. Nielsen.

Nő a nagy AMR-flottákra háruló felelősség az intralogisztikában.

Fotó: MiR

2014 és 2017 között tesztelték először ezt a megoldást az AMR-technológia iránt érdeklődő vállalatok, maximum öt robotból álló flottákkal. 2018 óta az AMR-ek elkezdtek egyre komolyabb szerepet kapni a gyártás és a belső logisztika területein, ami nagyobb robotflották telepítéséhez vezetett. Ennek eredményeként

az alkalmazások összetettebbé válnak, és nagyobb mértékben függnek azoktól a robotoktól, amelyeknek a nap 24 órájában kell hatékonyan végezni munkájukat. 

„Tekintettel arra, hogy a vállalatok nagyobb mértékben függnek a nagy létszámmal rendelkező AMR-flottáktól, most azon dolgozunk, hogy figyelemmel tudjuk követni a robotokat, és gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen felmerülő problémára. Ehhez stabilabb és nagyobb teljesítményű kommunikációra van szükség a robotok és a flottarendszer között. A vállalatok már jelenleg is alkalmaznak fejlett wifirendszereket mobileszközeikhez, és az 5G- szabvány megérkezésével olyan megbízhatóságra és stabilitásra számítunk, amely lehetővé tudja tenni azt, hogy a komolyabb számítási feladatokat a robot helyett a flotta végezze el” – emeli ki Søren E. Nielsen.

Fotó: Nils Lund Pedersen

A MiR számos emelő topmodult is fejleszt, melyek lehetővé teszik az AMR-ek számára, hogy raklapokat és kocsikat vegyenek fel vagy tegyenek le, miközben egyszerű integrációt és skálázhatóságot garantál a teljes értéklánc mentén. Az egyre elterjedtebb komplexebb alkalmazások során a MiR-robotokra együttműködő robotkarokat is lehet szerelni, amellyel így a be- és kirakodás, valamint egyéb anyagmozgatással járó feladatok is elvégezhetők. Ezek a megoldások rendkívül rugalmasak, nem függnek sem helyszíntől, sem munkaterülettől, és könnyedén hozzá lehet adni azokat különböző folyamatokhoz.

A belső logisztika olyan erőforrásokat emészt fel, amelyek közvetlenül nem járulnak hozzá az értékteremtéshez. A közép- és kelet-európai régióban tevékenykedő gyárak megfelelő fejlettséggel és szakképzett alkalmazottakkal rendelkeznek. Így nagyszerű alkalmat jelent számukra az AMR-ek bevezetésére, és ezáltal a belső logisztika optimalizálásában rejlő potenciál kiaknázására

– közölte Søren E. Nielsen. 

Az év első felében a közép- és kelet-európai régióban a vállalat 140 százalékos növekedést tapasztalt 2020-hoz képest.