Sokan átértékelték a pandémia alatt az életüket és a karrierjüket. Felmondási hullámmal és munkaerőhiánnyal küzdenek a nagy amerikai cégek. Az okok hasonlóak, az emberek több szabadságra és home office-ra vágynak, vannak, akik úgy érzik, már teljesen kiégtek, mások a főnökkel kerültek összetűzésbe, magasabb fizetést szeretnének vagy éppen valami újdonságba vágnának bele.

A kilépési indokok listáján változatos színfolt a Dropbox dolgozóinak vallomása, akik azért lázadtak fel, mert nem jár nekik több Michelin-csillagos menü

– írja a Business Insider.

A vállalatok bónuszokkal és béren kívüli juttatásokkal próbálják megtartani az alkalmazottakat, azonban ha idővel megvonják ezeket, akkor bajba kerülhet a cég. A Dropbox bennfentesei elárulták, hogy a problémára akkor jöttek rá, amikor felmérést készítettek a fluktuáció miatt. 

Fotó: TOSHIFUMI KITAMURA / AFP

A Dropbox kávézóiban ugyanis Michelin-csillagos éttermek szakácsai dolgoztak, az étteremben a közönségkedvencnek számító kézműves pizzát, és marhahúsból készült pulgogit szolgáltak fel, és mindezt ingyenesen. 

Az irodák bezárásával azonban megszűnt ez a lehetőség, ami a vállalati kultúra szerves részét képezte, ez sokaknak fájó pont volt és megkönnyítette a döntést a távozásban.

A szakértők szerint a járvány miatt átalakulnak a hagyományos irodai juttatások, amelyeket a technológiai cégek a munkaerő bevonzására, illetve megtartására használtak. Ugyanakkor a home office munkavégzés lehetősége egyre nagyobb húzóerőt jelent, és azok a cégek, amelyek ezt a rugalmasságot nem ajánlják fel, azok nehezebben toboroznak. A juttatások a jövőben kevésbé fognak kötődni a munkahelyhez, népszerűbbé válnak például az egészségügyi és a wellnesz-szolgáltatások.