A nyugati életérzés kvázi utolsó bástyájaként áll még a Burger King gyorsétteremlánc 800 üzlete Oroszországban, miután szinte az összes nagy cég kivonult már az ottani piacról. Igaz, ennek a kétes privilégiumnak maga a Burger King sem örül, de franchise-szerződéseik miatt képtelenek hatni orosz partnerükre.
A CNBC értesülései szerint ezért az anyavállalat, a Restaurant Brands International drasztikus lépésre szánta el magát:
megszüntetnek minden ellátási láncot, nem hagynak jóvá egyetlen további bővítést és a marketinget is leállítják.
A Burger King riválisa, a McDonald's már napokkal ezelőtt bejelentette kivonulását, de a cég könnyebb helyzetben volt, hiszen éttermei nagy része saját tulajdonában volt. A McDonald's így megteheti azt is, hogy tovább fizeti több tízezer dolgozója bérét. Ezzel havonta nagyjából 50 millió dollártól esik el a cég.
A Restaurant Brands Internationalnak még ennél is fájdalommentesebb lenne a leválás az orosz piacról, ahonnan bevételei mindössze alig 1 százaléka érkezik be, de a dolog számos problémába ütközik. A vállalatcsoport a kellemetlen problémát úgy kezeli egyelőre, hogy jelentős humanitárius segélyeket készít elő Ukrajnának.