A londoni Heathrow repülőtér elnöke visszavágott a légitársaságoknak, amelyek a légiközlekedési központot okolják az utazási káoszért. Paul Deighton szerint a társaságok által foglalkoztatott földi kiszolgáló személyzet alulfizetettsége jelenti a problémát – írja a Business Insider.

Suitcases are seen uncollected at Heathrow's Terminal Three bagage reclaim, west of London on July 8, 2022. - British Airways on Wednesday axed another 10,300 short-haul flights up to the end of October, with the aviation sector battling staff shortages and booming demand as the pandemic recedes. (Photo by Paul ELLIS / AFP)
Fotó: Paul Ellis / AFP

A légitársaságoknak azért nem sikerült elegendő földi kiszolgálót felvenniük, mert alulfizetik őket – állítja Lord Paul Deighton a Telegraph-ban megjelent cikkében. A földi kiszolgáló személyzet tagjai a legkülönfélébb reptéri munkákat végzik az utasok regisztrációjától (check-in) a csomagok be- és kirakodásáig. Deighton szerint a légitársaságok az ő bérköltségeikből faragtak le elsőként, mikor a világjárvány idején spórolásra szorultak.

Nem hajol meg a Heathrow akarata előtt az Emirates

A légitársaság szerint nem ők a felelősek a repülőtér hibáiért, és nincs is elég idő a változtatáshoz.

Ennek eredményeként a földi kiszolgálók több mint fele Európa-szerte elhagyta az iparágat – sokan kezdtek inkább sofőrként, futárként dolgozni.

Deighton úgy vélekedett, a légitársaságok egészen addig nem tudják majd betölteni a megüresedett álláshelyeket, ameddig az ügyfeleik nem piaci árakat fizetnek.

A Heathrow elnökét és az általa vezetett repteret azért bírálták a légitársaságok, mert korlátozták, hogy egy nap hány utas repülhet ki a létesítményből. A dubaji székhelyű Emirates légitársaság például először elutasította a Heathrow kérését a nyári jegyeladások korlátozására, és egy július közepén kelt közleményükben „teljesen ésszerűtlennek és elfogadhatatlannak” nevezték a követelést. Egy nappal később, a repülőtérrel folytatott megbeszélést követően mégis beleegyeztek a jegyeladások korlátozásába. Willie Walsh, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség főigazgatója szintén a Heathrow-t hibáztatta a káoszért.

Meglep, hogy a Heathrow nem tudta ennél jobban összeszedni magát

– mondta Walsh kedden a Reutersnek.

A Heathrow a légi közlekedés globális csomópontjaként a világjárvány előtt Európa legforgalmasabb reptere volt. A légiközlekedési ágazat egy meglehetősen zűrös nyári utazási szezonnal küzd: járatkésések, elveszett csomagok és káosz jellemzi az egész iparágat – különösen Európában –, mivel a kereslet visszatért a járvány előtti szintre.

Megvéd a jog: ezt tegyük, ha törlik a járatunkat, vagy ha sokat késik az indulás

Az kiemelten védi a légi utasok jogait a késések és a járattörlések esetén.