A következő két hónapra korlátozást vezetett be a londoni Heathrow repülőtér vezetősége: szeptember 11-ig maximum 100 ezer utast tudnak fogadni a légikikötőben. A reptér vezetése ezzel szeretne enyhíteni a hetek óta tartó irtózatos káoszon, amelyet a megnövekedett utasszám és a pandémia miatt kialakult munkaerőhiány együttesen okoz. Ennek következtében alakultak ki olyan jelenetek, mint napokra elhagyott bőröndkupacok és szeméthalmok. 

Megvéd a jog: ezt tegyük, ha törlik a járatunkat, vagy ha sokat késik az indulás

Az kiemelten védi a légi utasok jogait a késések és a járattörlések esetén.

Jelenleg naponta átlagosan kicsivel több mint 100 ezer utas fordul meg a reptéren, szemben például a járvány előtti nyáron, amikor napi 125 ezer volt az átlag, vagyis a korlátozás javarészt nem lesz látványos, mégis, enyhülést hozhat a feszült helyzetben. 

A légikikőtő vezetése ígérete szerint mindent megtesz, hogy az égető munkaerőhiányt minél előbb megoldja, folyamatosan veszik fel az új embereket a földi kiszolgálókhoz, elsősorban csomagkezelőket toboroznak, de még így is rendkívül kevesen tudnak ténylegesen munkába állni. 

A fő cél, hogy a nyári utazások jelentős részét kezelni tudjuk. Ez azzal is jár, hogy lesznek olyan járatok, amelyeket másik napra, vagy másik reptérre kell áthelyezni. A kényelmetlenségért mindenkitől elnézést kérünk – mondta John Holland-Kaye, a reptér vezérigazgatója. 

Heathrow's
Fotó: Paul Ellis/AFP

A Bloomberg szerint a sorozatos járattörlések és az árak emelkedése leginkább Európát érinti, Ázsiában még a pandémia hatásaival, az Egyesült Államokban pedig főleg a pilótahiánnyal küzdenek a légitársaságok.