A világ egyik legforgalmasabb repülőterének első embere szerint az elmúlt hetekben a repülőtereken tapasztalható problémák és fennakadások akár 18 hónapig is eltarthatnak – írta meg a Business Insider.
A helyzet nem fog gyorsan megoldódni
– nyilatkozta a Heathrow repülőtér vezérigazgatója, John Holland-Kaye.
Hozzátette, hogy a légitársaságoknak még mindig sok alkalmazottat kellene felvenniük, hogy kezelni tudják az utazás iránti kereslet növekedését. Nagy a veszélye annak, hogy a Heathrow által bevezetett napi utaslimit jövő nyárig fennmaradhat.
Nagyon is elképzelhető, hogy lesz még egy nyarunk, amikor a felső határ még mindig érvényben van. A jelenlegi helyzet akár 12-18 hónapig is fennállhat, és nemcsak a Heathrow-n
– mondta Holland-Kaye.
Legutóbb Frankfurtban csúcsosodtak ki a problémák, sztrájk miatt a Lufthansa csaknem ezer járatát törölték.

A járattörlések, elveszett poggyászok és a hosszú várakozási idők a légi közlekedési ágazat és az utasok rémálmai. Az iparág még a pandémia alatti elbocsátási hullámból lábadozik, miközben a kereslet már a világjárvány előtti szinten ugrott vissza.
Hogy megbirkózzon a káosszal, a Heathrow július 12-én 100 ezer utasban határozta meg az induló utasok napi felső határát.
A reptér első embere kiemelte, hogy a légitársaságok felelősek a földi személyzet – például a poggyászkezelők, a légihíd-kezelők és a check-inek feldolgozásához szükséges személyzet – alkalmazásáért.
A koronavírus-járvány előtt a Heathrow évekig Európa legforgalmasabb repülőtere volt, évente mintegy 80 millió utas vette igénybe a szolgáltatásait. A repülőtér júniusi befektetői jelentésében úgy számolt, hogy az idén 54,4 millió utasuk lesz.