BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Német bringagyártóba fektetett be LeBron James

Az NBA-legenda által vezetett befektetői konzorcium 30 millió eurós invesztíciója 750 millió euróra értékeli a felső kategóriás kerékpárokat gyártó Canyont.

A pandémiának vége, de a globális kerékpárpiaci fellendülés továbbra is szélsebesen száguld. A prémium kategóriás országúti, hegyi- és túrakerékpárokat gyártó cég az elmúlt hat év során átlagosan évi 21 százalékkal tudta növelni árbevételét. A gyártó kizárólag weboldalán keresztül ad el bringákat, a kerékpárok ára nagyjából 4-5 ezer euró körül mozog, a csúcsmodellek 11 ezer euróba kerülnek. A vállalkozás tavaly 475 millió euró árbevételt ért el, EBITDA-rátája 13 százalék volt.  

NBA All-Star Game 2018, LeBron James sinks a basket during the 2018 NBA All-Star Game, February 18, 2018 at Staples Center in Los Angeles, California. (Photo by Robyn Beck / AFP)
Fotó: Robyn Beck / AFP

A LeBron James által vezetett befektetői csoport 30 millió euróval szállt be, ezért a részvények 4 százalékát kapta, 750 millió euróra értékelve ezzel a céget. A Canyon alapítói tavaly egy 52 százalékos pakettet adtak el a GBL befektetési alapnak 350 millióért, ez a tranzakció még csak 670 milliós cégértéket hozott.  

Le Bron az LRMR Ventures nevű cégén keresztül szállt be, amelyet az amerikai üzleti világ egyik celebjével, Maverick Carterrel közösen vezet, csatlakozott hozzájuk a szintén amerikai magántőke-befektető alap, az SC Holdings.  

LeBron a világ egyik legnagyobb atlétája

– méltatta a sztárt Nicolas de Ros Wallace, a Canyon vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a tranzakció nyomán az amerikai piacon várhatóan jócskán megugrik a kereslet a Canyon kerékpárok iránt. A cég alapítója, a továbbra is 40 százalékos részesedéssel rendelkező Roman Arnold közölte, hogy vállalata nem keresett befektetőket, viszont megragadta az új partnerek „brand iránt érzett szenvedélye és ambíciója”. 

A tranzakcióból befolyó tőkét az amerikai piacon való terjeszkedésre használják fel, négy éven belül szeretnék megduplázni a jelenleg százmillió euró, onnan befolyó bevételt. 

A kerékpárgyártók üzletmenetét fellendítette a pandémia, viszont a beszállítói láncok megszakadása a túlnyomó részben Ázsiában gyártott alkatrészek, részegységek beszerzését is megnehezítette – ez a probléma a Canyont sem kerülte el.  

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.