Az eBay a második negyedévben a várakozásokat meghaladó bevételt és kedvező profitkilátásokat jelentett – írja a Bloomberg. Ez azt bizonyítja, hogy az új stratégia, a luxuscikkekre és a gyűjteményekre való összpontosítás segített ellensúlyozni a lassuló eladásokat és ügyfélforgalmat.

Az értékesítés 2,29 és 2,37 milliárd dollár között lesz a szeptemberrel végződő időszakban – jelezte a Kaliforniában székelő vállalat szerdai közleményében. Jamie Iannone vezérigazgató alatt az 1995-ben alapított aukciós oldal a magasabb árú termékek, például az órák és a márkás tornacipők felé fordult, hogy megpróbálja fellendíteni a vásárlói kiadásokat. Júniusban a vállalat bemutatta a 31 ezer négyzetméteres eBay Vault nevű szolgáltatását, egy olyan hőmérséklet-szabályozott széfet, ahol a gyűjtők értéktárgyakat tárolhatnak, figyelemmel kísérhetik a piaci értéküket, és eladhatják őket másoknak. 

Ebay Classifieds App
Fotó: Fernando Gutierrez-Juarez

Az aukciós oldal eladásai 9 százalékkal, 2,42 milliárd dollárra csökkentek a június 30-án zárult időszakban. Az elemzők átlagosan 2,37 milliárd dollárra számítottak. Az eBay 138 millió aktív vásárlóval zárta a negyedévet, ez 12 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A bruttó árumennyiség – az oldalon értékesített összes áru értéke – 18 százalékkal, 18,55 milliárd dollárra esett.

Hasonló tendencia volt megfigyelhető az Amazon kapcsán is. Az amerikai cég második negyedéves bevétele meghaladta a becsléseket, bár az online áruház forgalma így is 4 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.