Hekkerek adathalász kampány révén jutottak hozzá az American Airlines ügyfeleinek és alkalmazott személyes adataihoz – írja az Engadget a vállalat közleményére hivatkozva.

Chicago,-,July,27,,2017:,American,Airlines,Plane,On,Ramp
Fotó: Shutterstock

A légitársaság szerint csak kisszámú ügyfél érintett, bár azt nem közölte, hogy pontosan hány emberről van szó. 

A cég szerint a kiberbűnözők neveket, lakcímeket, e-mail-címeket, telefonszámokat, születési dátumokat, egészségügyi adatokat, valamint jogosítvány- és útlevélszámokat szereztek meg. Viszont az American Airlines közölte: nincs bizonyíték arra, hogy az ellopott személyes adatokkal visszaéltek volna.

A vállalat hozzátette, hogy lezárta a feltört fiókokat, és felbérelt egy kiberbiztonsági céget a vizsgálatra, valamint mindenben segíti a hatóságok munkáját. A légitársaság ígéretet tett arra, hogy további technikai biztosítékokat vezet be a hasonló incidensek megelőzésére, bár pontos részleteket ezzel kapcsolatban nem osztott meg.

A kibertámadások egyre több problémát okoznak a világ számos cégének. A SonicWall kiberbiztonsági vállalat szerint az év első felében 2,8 milliárd ismert rosszindulatú behatolás történt, s ez 11 százalékos növekedésnek felel meg. 

Ahogy arról portálunk beszámolt, nincsenek biztonságban a brit közlekedési társaságok, szeptember elején az Egyesült Királyságban buszokat üzemeltető Go-Ahead rendszereit támadták meg hekkerek, tavaly pedig a Northern vasúttársaság került a bűnözők célkeresztjébe. 2020-ban az EasyJettől lopták el mintegy 9 millió ügyfél utazási adatait, 2018-ban a British Airways járt hasonló módon.

Az Uber szerint a Lapsus$ hekkercsoport tört be hozzájuk

A tavaly alakult, tinédzserek alkotta Lapsus$ hekkercsoport hatolt be a fuvar- és ételkiszállítási szolgáltatásiról ismert Uber rendszereibe. Az elkövetők valószínűleg egy külső vállalkozó jelszavát vásárolták meg a sötét weben.