Újabb áremelésre készül a Disney+ Amerikában, és a Business Insider szerint akkor sem lehet majd meglepődni, ha a többi streamingszolgáltató is követi a példáját. Az áremelés várhatóan később az összes többi országban is megjelenik majd.
Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója kedden a média- és technológiai vezetők Goldman Sachs által szervezett találkozóján azt mondta, a streamingszolgáltatások alulárazottak.
A Disney+ bevezető áron való elindítása elég abszurd volt
– vélekedett.
Egyesítené a Disney+, az ESPN+ és a Hulu szolgáltatásait a Disney vezetőjeA három platform összeolvadása után a Disney+ megközelítené a Netflix 220 milliós bázisát. |
Chapek azt mondta, a Disney+ 2019-es indulása óta a vállalat olyan sokat fektetett a tartalomfejlesztésbe, hogy az árak akár nagyobb mértékű emelése sem változtathat a szolgáltatás értékén a fogyasztók számára. Szerinte a lemorzsolódás – a szolgáltatást lemondó előfizetők száma – valószínűleg még a magasabb árak mellett sem fog növekedni.
Augusztusban a Disney bejelentette, hogy közel 40 százalékkal emeli a havi 7,99 dolláros előfizetési díjat. Januárban a Netflix is közölte, hogy módosítani fogja a tarifáit, és a The Verge szerint március vége óta a szolgáltató folyamatosan emeli az árakat a már meglévő előfizetők számára.
Nem Chapek az egyetlen médiavezető, aki a drágítást szorgalmazza.
A Discovery pénzügyi igazgatója, Gunnar Wiedenfels, aki szintén felszólalt a keddi összejövetelen, azt mondta, a vállalat két legnépszerűbb streamingszolgáltatása alapvetően alulárazott. Az HBO Max reklámmentes változata havi 14,99 dollár, reklámokkal 9,99 dollár, míg a Discovery+ havi 6,99 dollár reklámok nélkül és 4,99 dollár reklámokkal.
Wiedenfels azt mondta, lehet, hogy a vállalat megemeli az árakat, amint 2023 közepén elindítja az HBO Maxot és a Discovery+-t egyesítő streamingszolgáltatását. A pontos számokról azonban nem kívánt nyilatkozni. Azt viszont elárulta, hogy az új szolgáltatásnak is lesznek árkategóriái a hirdetések számától függően. Wiedenfels állítása szerint a vállalat általában több pénzt keres azon az előfizetőn, aki reklámokkal együtt fizet a streamingszolgáltatásért, mint azon, aki anélkül. De természetesen arra is felkészültek – mondta –, hogy a vállalat elveszít néhány előfizetőt, amint az új streamingszolgáltatás piacra kerül.