Nagy-Britanniában 23,5 százalékkal, 142 889 darabra nőtt az új autók eladása novemberben az egy évvel korábbihoz képest,  így már a negyedik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján hétfőn közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 5,6 százalékkal, 5605-re csökkent, piaci részesedésük 3,9 százalékra zsugorodott a tavaly novemberi 5,1 százalékról.

Novemberben 57 590 új benzinüzemű autót adtak el, ez 15 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 43,3 százalékról 40,3 százalékra csökkent.

Geneva Motor Show 2017 GENEVA, SWITZERLAND - MARCH 08: The New Nissan Quashqai on display during the second press day of the Geneva Motor Show 2017 at the Geneva Palexpo on March 8, 2017 in Geneva, Switzerland.  (Photo by Gerlach Delissen - Corbis/Corbis via Getty Images)
Fotó: Gerlach Delissen – Corbis / Getty Images

A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 35,2 százalékkal, 29 372-re emelkedett, a piaci részesedésük pedig 18,8 százalékról 20,6 százalékra nőtt.

A hibrid-elektromos (HEV) autókból 16 066 talált vevőre a múlt hónapban, 66,9 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 8,3 százalékról 11,2 százalékra ugrott.

Az idei első tizenegy hónapban 1 485 601 új autót értékesítettek, 3,4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbival összevetve. Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán novemberben a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (5636 darab), a Tesla Model Y (4229 darab) és a Mini (3312 darab) volt.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.