A megélhetési költségek emelkedésével és a reálbérek csökkenésével a britek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a termékeket gazdaságosabb módon szerezzék be. Az elmúlt hónapokban a diszkontláncok – mint a német Aldi vagy Lidl – egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak le az Egyesült Királyságban.

UK Retail Sales Fall as Cost of Living Crisis Hits Food Spending A customer pushes a shopping trolley full of groceries at an Aldi Stores Ltd. supermarket in London, UK, on Friday, June 24, 2022. The Office for National Statistics said Friday the volume of goods sold in stores and online fell 0.5% in May, as soaring food prices forced consumers to cut back on spending in supermarkets. Photographer: Hollie Adams/Bloomberg via Getty Images
A megélhetési költségek növekedése ellenére is magas forgalmat bonyolított le a brit Aldi. 
Fotó: Getty Images

Ennek legfrissebb bizonyítéka az Aldi keddi beszámolója, amely szerint 

összességében 26 százalékkal nőtt a decemberi értékesítésük az egy évvel korábbihoz képest, elérve az 1400 milliárd fontot.

A forgalombővülés két fő tényezőnek tudható be: egyrészt új üzleteket nyitott az országban, másrészt a britek tömegesen az olcsóbb, akciós és saját márkás termékek vásárlására álltak át, így csökkentve az miatt megnövekedett megélhetési költségeiket

A forgalom meghatározó részét a friss húsok adták, ezen belül a szárnyasok és a sertéshús értékesítése több mint 28 százalékkal emelkedett. A hűtött desszertek eladása közel 30, a friss sajtoké pedig 50 százalékkal ugrott meg, míg a csipszek és a diófélék értékesítése több mint 40 százalékkal nőtt. 

A britek árérzékenyebbé válásából profitáló Aldi vezérigazgatója, Giles Hurley, meglovagolva a fokozott fogyasztói érdeklődést merész ígéretet tett: 

Az idén az Aldi fogja kínálni az Egyesült Királyság legalacsonyabb élelmiszerárait, bármi történjen is

– hangoztatta. A szektor havi összesített adatai szerint a német Aldi és Lidl a leggyorsabban növekvő brit diszkontláncok. Az Aldi csoport 990 boltjával a negyedik legnagyobb diszkontlánc az Egyesült Királyságban, és a kiskereskedelmi piac 9,3 százalékát fedi le – írta a Reuters.