Átlagosan 2,5 százalékkal emelte árait az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is a Rolex – írja a Bloomberg, a Barclays bankház elemzésére hivatkozva. A luxusórák árváltozása általában jó indikátora a teljes szektornak, így az ágazat az idén is jó kilátások elé néz.
A legnépszerűbb modellek ára 1 és 3 százalék közötti mértékben emelkedett a brit, illetve az amerikai piacon az év elején, az előbbin átlagosan 2,6, az utóbbin 2,2 százalékkal drágultak a luxusórák. A Rolex általában az év elején, januárban változtat árain – többnyire azért emeli őket. Tavaly kétszer is sort kerítettek erre, a magas valamint az erősödő dollár miatt: szeptemberben, illetve novemberben is változtattak a januári 3,5 százalékos emelést követően.
Mindez arra utal, hogy a svájci óraóriás sikeresen őrzi meg nyereségességét a válságos időkben. Az áremelések jól jönnek a Watches of Switzerland nevű cégnek is, amely a legnagyobb Rolex-viszonteladó Nagy-Britanniában, árbevételének fele Rolexekből jön.