A rivális söröket nem lehet vízízűnek nyilvánítani az amerikai reklámpiac önszabályozó testülete, a National Advertising Divison döntése alapján, amelyet a Molson Coors Beverage ellen hozott meg, az Anheuser-Busch InBev keresete nyomán.
A kérdéses hirdetés 2022 közepén született, és a Miller Lite sört reklámozza. A filmben egy biciklista látható, aki egy meg nem nevezett világos sört önt az arcára, miközben a következő szöveg hangzik el: „A világos sörnek nem kéne vízizűnek lennie. Sörizűnek kéne lennie.”
Noha a hirdetés egyetlen AB InBev márkát sem említ – Magyarországon ez a cég birtokolja a Drehert –, ám a Miller reklámja a National Advertising Division szerint egy mérhető állítást tesz, mindenféle azt támogató bizonyíték nélkül.
Az AB InBev szóvivője üdvözölte a döntést, mondván a sörgyártás igazi támogatói inkább együttműködnek a kategória népszerűsítése céljából, ahelyett, hogy mások termékeit ócsárolnák, amit sörivók milliói élveznek.
Ezzel szemben a Molson Coors fellebbezni kíván a döntéssel szemben a cég kommunikációs igazgatója, Adam Collins szerint, aki a The Wall Street Journallel e-mailben közölte, hogy
egyáltalán nem értenek egyet a döntéssel, ugyanis hisznek abban, hogy a világos sörnek sör-, nem pedig vízízűnek kellene lennie, és ezt a hitüket joguk van megosztani.
A National Advertising Division évente 100-150 döntést hoz, és bár a határozatai nem kötelező erejűek, a reklámozók 90-95 százaléka betartja azokat. Akik nem engedelmeskednek, azokat a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) irányába továbbítják, ami gyakran nem csak a hirdetési gyakorlatot vizsgálja meg.
A két legnagyobb amerikai sörgyártó korábban is összecsapott egymással a testület előtt a Miller Lite és a Coors Lite kukoricatartalmát kiemelő AB InBev-hirdetés miatt 2019-ben, ám ezt az ügyet megszüntették.