Hatvan ország üzleteiben mintegy 3 millió kihelyezett fagyasztóládája van az Unilevernek, a brit élelmiszerfeldolgozó óriáscég adatai szerint ezek együtt az éves üvegházhatású gázkibocsátásuk mintegy tizedéért felelősek. A vállalat már korábban elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett, ezért tenni is akarnak az emissziós hatások csökkentéséért.

Consumer Produce Inside A Supermarket Ahead Of Manufacturer Earnings Boxes of Magnum ice creams, produced by Unilever Plc, sit displayed for sale inside a supermarket in London, U.K., on Tuesday, Feb. 11, 2014. The pound rose to a one-week high against the dollar after an industry report showed U.K. retail sales growth accelerated in January, adding to evidence the recovery is gaining momentum. Photographer: Simon Dawson/Bloomberg via Getty Images
Az Unilever szeretné, ha a jégkrémjei magasabb hőmérsékleten is élvezetők lehetnének.
Fotó: Getty Images

A fogyasztási cikkeket gyártó Unilever olyan termékeket fejlesztene ki, amelyek az iparági standardnak számító mínusz 17 Celsius-fok helyett mínusz 12 fokon is károsodás nélkül elállnának.

Ezzel egy átlagos fagyasztójuk üzemeltetéséhez kapcsolódó gázkibocsátás 20-30 százalékkal csökkenne, nem beszélve a kevesebb áramfogyasztásról és arról, hogy a könnyebb eltarthatóság és kezelhetőség miatt e termékek népszerűsége megnőhet mind a megrendelő kiskereskedők, mind a környezettudatos fogyasztók körében is.

Sőt, meghosszabbíthatja a fagyiszezont és ezzel növelheti a gyártó bevételeit is, mivel az alacsonyabb energiaköltségek miatt a boltok talán nem kapcsolják le olyan hamar a fagyasztókat, mint azt tavaly tették.

„A kiskereskedők minden bizonnyal örömmel fogadnák azokat az intézkedéseket, amelyek biztonságosan csökkentik az energiaszámláikat, például a kevesebb energiát fogyasztó fagyasztókat és hűtőket” – mondta Chris Noice, egy brit székhelyű kereskedelmi csoport, az Association of Convenience Stores kommunikációs igazgatója.

Emiatt azonban az Unilevernek újra kellett „terveznie” a jégkrémjeit, hogy azok magasabb hőmérsékletet is kibírjanak anélkül, hogy megolvadnának, elveszítenék a szerkezeti integritásukat vagy a termékre jellemző ízvilágot.

A vállalat a fenntarthatóbbá válás irányába tett erőfeszítései közül az egyik legnagyobbként emlegeti a projektet, amely eddig csaknem egy évtizedes kutatás-fejlesztést igényelt. Az elmúlt években tettek nagyobb előrelépést e téren a cukortechnológiák fejlődésének köszönhetően. 

A vállalat nemsokára megkezdi a tesztek második körét. Az Indonéziában zajló kutatás során az újratervezett jégkrémek olvadási és érzékszervi tulajdonságait vizsgálják majd, valamint ízlelési vakteszteket is végeztetnek. A kutatási program teljes egészében akár 15 évig is eltarthat.

Andrew Sztehlo, az Unilever jégkrém divíziójának kutatási és fejlesztési vezetője azt ígéri, hogyha sikerrel járnak, akkor 

a tanulságokat megosztják a versenytársakkal

– írta a The Wall Street Journal.

Az Unilever fenntarthatóság melletti elkötelezettséget az is jelzi, hogy tavaly év végén más nagyvállalatokkal közösen felszólították az Európai Bizottságot, hogy 2035-től kezdve csak zéró kibocsátású teherautókat helyezhessenek forgalomba az unió területén.