BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas összeg szükséges a légi közlekedés zölddé tételéhez

Az alternatív meghajtásra való áttérés a légi közlekedésben 2050-ig 700 és 1700 milliárd dollár közötti tőkebefektetést igényel.

A Világgazdasági Fórum új fehér könyve szerint a hidrogén és az elektromos repülőgépek 2050-re 600–1700 terawattóra tiszta energiát igényelhetnek. Összehasonlításképpen: 2021-ben a megújuló alapú energiaforrásokból előállított energia mennyisége világszerte alig több mint 8000 terawattóra volt.

A 48 turbine  windfarm in Northern California
Golden Hills Wind farm in Alameda County, California is a 85.9 megawatt wind farm with  48 1.7mw GE wind turbines.  The turbine blades have a diameter of 100 meters and can power 25,500 homes.  The project came online in December 2015 and was developed by Nextera Energy Resources for Google.
Fotó: Steve Proehl / Getty Images

A hidrogén és az elektromos repülőgépek 2050-re becsült energiaigényének kielégítéséhez a világ 10-25 legnagyobb szélerőművéből vagy egy Belgium méretének felét kitevő naperőműből származó energiamennyiségre lenne szükség

– olvasható a dokumentumban.
Az alternatív, szén-dioxid-mentes meghajtási lehetőségek, például az akkumulátoros és hidrogénüzemű repülőgépek, csak néhány azok közül, amelyeket a légi közlekedési ágazat a szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkentésére irányuló céljainak elérése érdekében keres. 

Egyes becslések szerint 2050-re a hidrogén- és elektromos repülőgépek a repülések 21–38 százalékát tehetik ki.

„A légi közlekedési ágazatnak már most kulcsfontosságú beruházásokat kell eszközölnie infrastruktúrájába, ha 2050-re el akarja érni a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátási célt" – hangsúlyozta David Hyde, a Világgazdasági Fórum légi közlekedési projektekért felelős vezetője. „Tekintettel arra, hogy a légi közlekedésnek a globális felmelegedésre gyakorolt hatása jelentősen meg fog nőni, ha nem teszünk lépéseket, ezért az ágazatnak a szén-dioxid-mentesítés minden lehetőségét meg kell vizsgálnia. Ez magában foglalja a szénmentes üzemanyaggal hajtott repülőgépek széles körű használatára való felkészülést" – tette hozzá.

Amsterdam,The,Netherlands,-,May,13th,2016:,Planes,From,Delta
Amsterdam The Netherlands -  May 13th 2016: planes from Delta Airlines and KLM parked on Amsterdam Schiphol Aiport
Fotó: Shutterstock

Az első ilyen alternatív meghajtású repülőgépekkel végrehajtott kereskedelmi repülésekre várhatóan még ebben az évtizedben kerülhet sor. A repülőtereknek, légitársaságoknak és másoknak komoly infrastrukturális beruházásokra lesz szükségük ahhoz, hogy a repülőgépek számára szükséges zöldhidrogént és villamos energiát biztosítani tudják. Kutatások szerint az alternatív meghajtásra való áttérés 2050-ig 700 és 1700 milliárd dollár közötti tőkebefektetést igényel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.