Egyre mutatósabb értékesítési statisztikákat közölt az új generációs járművek fogalmazásáról a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA). Az elektromos autókat, plug-in hibrideket és hidrogéncellás járműveket felölelő NEV-kategória modelljeiből szeptemberben 743 ezer darabot adtak el az országban, ez a tavalyi teljesítménynél 21 százalékkal acélosabb, és 4 százalékkal múlja felül az augusztusi adatot.
A CPCA által közzétett előzetes összesített adat kisebb ugyan, mint az egy héttel korábban előre jelzett 750 ezres darabszám, de még így is rekordnak számít. Ahogy az éves NEV-értékesítés is efelé halad: az első kilenc hónap folyamán 5,186 millió új generációs autó talált gazdára a világ legnagyobb járműpiacán.
A tavalyi bázisidőszakhoz képest ez 34 százalékos bővülést takar. Elektromos személygépkocsikból szeptemberben a gyártók összesen 831 ezer darabot adtak át a nagykereskedőknek, ami 26 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest, és 4 százalékkal több az augusztusi adathoz viszonyítva.
Idén szeptemberrel bezáróan 5,911 millió darab NEV érkezett be a nagykereskedőkhöz, ez 37 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A CPCA előzetes adatai szerint a teljes járműpiacon szeptemberben 2,028 millió darab autót értékesítettek, ez az egy évvel korábbi mennyiséget és a megelőző havit egyaránt 6-6 százalékkal múlja felül. A fenti adatokból az következik, hogy a NEV-autók részaránya a kiskereskedelmi forgalomban valamelyest csökkent szeptemberben, méghozzá 37,3 százalékról 36,6 százalékra.
A teljes autópiacra még nem mondható el, hogy igazán izmos növekedési pályára állt volna, hiszen az első kilenc havi bővülés a tavalyihoz képest csak 2 százalékos, de ez a kínai gazdaság Covid-járványt követő nehézkes talpra állását tekintve nem túl meglepő.
Idén eddig összesen 15,24 millió új járműre csavaroztak fel rendszámot. A trend mindenesetre biztató, hétről hétre javuló statisztikát ad közre a CPCA: eszerint szeptember első hetében még napi 44 ezres volt a járművek kiskereskedelmi értékesítése, ám innen mintha zsinóron húzták volna felfelé az adatokat: a második hetet napi át 52, a harmadikat napi 64, a hónapzárót pedig napi 128 ezres napi értékesítés jellemezte.
A méretek érzékeltetéséhez érdemes hozzátenni, hogy tavaly a teljes magyar piacon 111,5 ezer autót adtak el – azaz csak a szeptember 29-i, pénteki napon délután négyig akár már ki is pipálhatták volna a teljes éves magyar forgalmat.