Hatalmas volt a vásárlási kedv az Egyesült Államok online piacterein a Cyber Monday alkalmával: az év egyik tradicionálisan is legnagyobb forgalmat lebonyolító, brutális leárazásokat magával hozó napja során tavalyhoz képest 9,6 százalékkal, rekordot jelentő 12,4 milliárd dollárra nőtt a 24 órán belüli vásárlási volumen, ami nemcsak az elemzők, de az áruházláncok előzetes várakozásait is messze maga mögött hagyta.

Black Friday, promotional shopping day
(FILES) People shop for Black Friday deals in Pico Rivera, California, on November 25, 2022. Once again, US retailers are gearing up for "Black Friday," the annual shopping extravaganza that kicks off the holiday gift-giving season with price discounts and chaotic crowds.Held the day after Thanksgiving and increasingly copied in Europe and beyond, "Black Friday" has evolved into a catchphrase for a multiday period in late November that concludes with "Cyber Monday" and the weekend in between the two events. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
Hatalmas forgalmat hozott a Cyber Monday Amerikában.
Fotó: Frederic J. Brown / AFP

 

Váratlanul jól sikerült az idei Cyber Monday

A leárazások tömkelegével érkező Cyber Monday akciói közül az elektronikai cikkekre több mint 30, míg a ruházati cikkek esetén 25 százalék körüli átlagos kedvezménnyel találkozhattak a vevők az Adobe Analytics összesítése szerint. 

A legkelendőbb termékek között megtaláljuk a PlayStation 5 játékkonzolt, a Hot Wheels kisautóit, különböző okosórákat, de kelendők voltak az ékszerek és a bútorok is.

A rekordot jelentő költekezési vágy mögött fontos szerepet töltöttek be a Buy Now, Pay Later (BNPL), azaz a kamatmentes részletfizetési programok is: a vásárlók az idén szintén rekordot jelentő 43 százalékkal többet, 940 millió dollárnyi terméket vettek meg részletre, megkímélve ezzel pénztárcáikat az egyszeri nagyobb kiadásoktól és a kamatfizetéstől egyaránt. 

A 2023-as ünnepi bevásárlási szezon sok bizonytalansággal kezdődött, a Cyber Week során elért rekord online költés azonban szépen mutatja, hogy a kedvezmények milyen jó hatással lehetnek a fogyasztói keresletre, különösen a minőségi termékek esetében, amelyek sok impulzusvásárlást ösztönöztek

– fejtette ki Vivek Pandya, az Adobe Digital Insights vezető elemzője a Reutersnek.

A Cyber Week során, azaz a hétfővel záruló ötnapos bevásárlási dömping alatt 38 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak online.