Az utóbbi napokban, hetekben tele lett a magyar sajtó a globálisan őrült ütemben feltörekvő kínai webshopról, a Temuról szóló hírekkel, jó részben annak köszönhetően, hogy a cég az utóbbi hónapokban Magyarországon is villámgyorsan domináns szereplővé nőtte ki magát – írta a Hwsw.

Temu Marketplace Stock Photo Illustrations
Egyre többször merül fel, hogy a Temu nem játszik mindig tiszta lapokkal.
Fotó: NurPhoto / AFP

Annyira gyorsan, hogy a GKID piackutató legfrissebb e-kereskedői tevékenységre fókuszáló Digitális Kereskedelmi Körképe külön foglalkozik a Temu-jelenséggel, amely elsősorban a lehengerlő marketingkampánynak köszönhetően repítette az egekbe a webshopot, melyről szeptemberben a magyarok 99 százaléka jóformán még nem is hallott, januárra viszont az online vásárlók 9 százaléka már vásárolt valamit onnan.

A növekedés kapcsán hazai e-kereskedői körökben felmerült, hogy a Temu nem játszik mindig tiszta lapokkal, múlt héten pedig a legnagyobb hazai szövetség, az Ecommerce Hungary konkrétan közölte, hogy beadványt nyújt be a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), melyben tételesen felsorolja a Temu vélt jogsértéseit.

A témával kapcsolatban megkerestük a Versenyhivatalt. A szervezet tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a Temu tekintetében a GVH-hoz eddig összesen egy darab fogyasztói jelzés érkezett, amely nem tartozott a cég hatáskörébe, ezért áttételre került a hatáskörrel rendelkező szervhez.

A Temu agresszív nyomulással szorítja ki a magyar e-kereskedőket

A hazai e-kereskedők negyede nyilatkozott úgy, hogy legalább 25 százalékkal csökkent a forgalma az erőszakos kínai versenytárs megjelenése óta.