BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cégek százait indíthatja el a lejtőn a munkahelyi stressz

A munkavállalók mentális jólléte már számos vállalat napirendjén szerepel. A vállalatvezetők programok kezdeményezésével próbálnak megoldást találni az egyre növekvő munkahelyi stressz és kiégés csökkentésére.

Miközben dollármilliókat költenek világszerte vállalatok a munkahelyi kiégés és stressz minél hatékonyabb kezelésére és a munkavállalók mentális egészségének megőrzésére, közvélemény-kutatások is azt mutatják, hogy egyre nehezebben birkóznak meg a globális jelenséggel. A kutatásokból az is kiderül, hogy az Amerikai Egyesült Államokban, Kínában és Kanadában, Európában pedig az Egyesült Királyságban a legstresszesebbek a munkavállalók – írja a Financial Times.

Unsuccessful briefing meeting. Tired multiracial colleagues are argue, having a work troubles, failed project or startup. African american female boss is stressed out and screaming
A dolgozók mentális jóllétét is tönkreteheti a munkahelyi stressz / Fotó: Shutterstock

Egyes vélemények szerint az egyre emelkedő számok hátterében az is állhat, hogy a mentális egészségügyi problémákat egyre tudatosabban közelítik meg az emberek, emellett bizonyítottan negatív hatással van az emberek mentális egészségére egy mérgező munkahelyi kultúra.

Az amerikai Global Wellness Institute szerint 2022-ben a globális vállalati kiadások a mentális egészséget megőrző programokra, tanácsadásokra az 50 milliárd dollárt is meghaladták. 

A munkahelyi mentális komfort olyan tényezők mentén értékelhető, mint a munkával való elégedettség, a motiváltság, a céltudatosság és a munkahelyi légkör okozta stressz, amelyeket leginkább a vezetői magatartás, a munkatervezés és a szervezeti munkagyakorlatok befolyásolnak. Az elemzők egyetértenek abban, hogy elsősorban a munkaadók feladata az alkalmazottak problémáinak észrevétele és kezelésük kezdeményezése.

A rossz vállalati vezetés és a súlyos munkahelyi stressz között számos kutatás mutatott ki szoros összefüggést. A Gallup közvélemény-kutató szervezet vezető kutatója, Jim Harter szerint a jó munkahelyi légkör és közérzet eléréséhez alapvetően nemcsak a szervezetre van szükség, hogy erőforrásokat biztosítson, hanem olyan menedzserekre is, akik tudják, hogyan irányítsák az embereket a megfelelő erőforrásokhoz, és hogyan segítsék őket abban, hogy a számukra megfelelő munkát végezzék, valamint hogy jól dolgozzanak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.