Bírálja a német kormányt a Lufthansa-vezér: sérülnek az ország üzleti kapcsolatai Berlin miatt
„Nagyon aggódom az üzleti helyszíneink összeköttetése miatt” – ezt nyilatkozta Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója a Bild am Sonntagnak adott interjúban, miután a Ryanair ír diszkont légitársaság múlt héten bejelentette, bezárja működését három német repülőtéren.

A légi közlekedés állami költségeinek rendkívüli mértékű növekedése a szolgáltatások további csökkenéséhez vezet. Egyre több légitársaság kerüli el a német repülőtereket, vagy mond le fontos járatokat
– figyelmeztetett a Lufthansa vezetője, aki arra is emlékeztetett, hogy olyan légitársaságok, mint az Eurowings és a Ryanair éppen a magas díjakra hivatkozva csökkentette járatai számát.
Egyre inkább elkerülik a német reptereket
A Ryanair ír fapados légitársaság múlt csütörtökön közölte, hogy 2025 nyarától leállítja működését három német repülőtéren – Dortmundban, Drezdában és Lipcsében –, a magas adókat és díjakat okolva a döntésért.
Ezzel egyidejűleg a Ryanair a járatait az északi Hamburg városából 60 százalékkal, a fővárosból Berlinből pedig 20 százalékkal csökkenti.
A Ryanair nyomdokaiba lépve a Lufthansa leányvállalata, az Eurowings pénteken jelentette be, hogy törli járatait Hamburgban. Első lépésben több mint 1000 járatot csökkentenek 2025-ig – mondta Jens Bischof, az Eurowings vezérigazgatója.
A Lufthansa vezetője bírálta az új német üzemanyag-szabályozást is, beleértve az e-üzemanyag részarányának új kvótáját, amely szerinte még nem áll rendelkezésre kellő mennyiségben. Sohr elmondta: ennek az lesz az eredménye, hogy sok fontos gazdasági régió összeköttetési minősége nemzetközi mércével mérvével is romlik.
Strukturális válságban van Németország
Bár tavaly is számos probléma felszínre került Németországban, az csak idén derült ki, hogy sokkal mélyebb gödörben van a gazdasága, mint arra az elemzők számítottak. Európa vezető hatalmának ipara hónapok óta szenved:
- az elektromos autók állami támogatásának kivezetése,
- a bürokratikus szabályrendszer, illetve
- megdráguló termelés
egyaránt megnehezítik a gazdasági szereplők életét.
Az idei év legsúlyosabb csapása mégis a Volkswagen bejelentése: a nagy múltú konszern 87 év után először tervezi bezárni valamelyik németországi gyárát, a lépésével több tíz ezer munkavállaló megélhetése kerülhet veszélybe. Legutóbb éppen a gazdasági miniszter kénytelen volt beismerni, hogy idén biztosan recesszióban lesz a német gazdaság,