Senkinek sem kellenek a teherautók Európában
Az idei első kilenc hónapban 8,5 százalékkal növekedtek az kisteherautó-eladások az Európai Unióban, mind a négy fő piacon növekedést mértek – közölte az ACEA.

Jelentős, 16,7 százalékos emelkedéssel Spanyolország vezet, ezt követi Németország 8,2 százalékkal, Olaszország 7,3 százalékkal és Franciaország 5,8 százalékkal.
Továbbra is tarol a dízelmeghajtás ebben a kategóriában,
az elektromos kisteherautók részaránya 5,7 százalék, kevesebb a tavalyinál.
Teherautót viszont nem vesznek
Ezzel szemben a nagyobb teherautók piacán 7,5 százalékos mínuszt mértek, összesen 249 708 darab állt munkába az év első kilenc hónapjában. Ezt a csökkenést a nehéz tehergépjárművek értékesítésének csaknem 10 százalékos visszaesése okozta, míg a közepes tehergépjárművek eladásai 3 százalékkal növekedtek.
Bár Spanyolország és Olaszország továbbra is pozitív tartományban maradt, ez nem ellensúlyozta a németországi (mínusz 7 százalék) és a franciaországi (mínusz 4,3 százalék) visszaesést.
A buszeladások 16 százalékkal nőttek 2023 első három negyedévéhez képest, összesen 27 400 darabot adtak el, Spanyolországban kimagasló volt az értékesítés (21,8 százalék).


