A kereskedelmi repülés 2018 óta leghalálosabb éve volt a mostani, a múlt héten, két egymást követő napon történt repülőgép-szerencsétlenség, a Jeju Air Co. dél-koreai katasztrófája és az Azerbaijan Airlines gépének múlt vasárnapi lezuhanása után – írja a Bloomberg.
A lap a világ legmegbízhatóbb légiközlekedés-elemzési forrása, a Cirium által összeállított adatokra hivatkozva azt írja, a közelmúltban bekövetkezett két balesettel idén 318-ra nőtt az utasszállító repülőgépek halálos áldozatainak száma.
Ezzel 2024 messze a legmagasabb számú halálos áldozatokat követelő évvé lépett elő azt követően, hogy 2018-ban több mint 500 ember halt meg.
Emlékeztetőül, abban az évben történt a Boeing Co. 737 Max két légi balesete közül az első.
Az idei év tragédiákkal kezdődött és ért véget Japánban és Dél-Koreában, mindkettő a leszálláskor, a repülés legveszélyesebb szakaszában történt. A Bloomberg szerint, mivel a halálos kimenetelű légi közlekedési balesetek továbbra is nagyon ritkák, így akár egyetlen, komoly számú halálesettel járó esemény hirtelen a legrosszabb évek egyikévé változtathatja az adott esztendőt.
Mint írják, a vizsgálatot végző szakembereknek még nem sikerült megállapítaniuk, hogy a Jeju Air Boeing 737-800-asa – a Max elődje – miért száguldott végig a Muan Nemzetközi Repülőtér kifutóján vasárnap hajnalban futómű nélkül, és miért csapódott betonfalnak. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül kettő kivételével mindenki meghalt, amikor az összetört repülőgép tűzgolyóvá vált, és felrobbant.
Miután egy másik Jeju repülőgépnél is futóműhibát tapasztaltak, a koreai hatóságok hétfőn elrendelték a helyi légitársaságok további 101, 737-800-as típusú gépének ellenőrzését. Mint a Bloomberg beszámolt, a hírre a Boeing részvényei esni kezdtek az amerikai kereskedés elejére.
A szélesebb körű vizsgálatok ezután következnek, amikor a nyomozók elkezdik elemezni a pilótafülke hangrögzítőjét és a megsérült repülési adateszközt, amelyek döntő támpontokat tartalmaznak a sugárhajtású repülőgép mozgására, valamint a pilóták tevékenységére és állapotára vonatkozóan.
Számos katasztrófa kísérte az idei évet:
A Jeju Air első halálos balesete a Bloomberg szerint a valaha volt legsúlyosabb polgári légi baleset volt Dél-Koreában. A repülőgép szinte teljesen megsemmisült, így az orosz, azeri és kazah szakértőkből felállított vizsgálóbizottsága tagjainak várhatóan nem kevés időbe telik majd rekonstruálni az eseményeket. Szakértők úgy vélik, a sérült repülési adateszköz, a feketedoboz elemzése tovább tarthat, mint a pilótafülke hangrögzítőjének vizsgálata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.