Nincs jól ez így. Amióta Elon Musk látványosan Donald Trump szekerét tolja, egyre kevesebb energiája marad a normális üzleti tevékenységre, amit joggal várnának el tőle a befektetők, főképp azok, akik nyáron megszavazták számára az 50 milliárd dolláros, teljesítményhez kötött bónuszt.
Bár néhány „akadékoskodó” részvényes ellenkezése és a delaware-i bíróság kiváró álláspontja miatt a gazdaságtörténet legnagyobb egyszemélyi kifizetését Elon Musk még nem érezheti zsebben, az már most látszik, hogy a Tesla és a SpaceX alapító-vezérigazgatójának egyre kevesebb ideje jut cégeinek emelt szintű menedzselésére – ami a fő érv volt a gigabónusz kifizetése mellett.
Ehhez képest sorra jönnek a gazdasági csapások, az olyanokról már nem is beszélve, hogy Musk Dolamd Trump beiktatását ünnepelve többször is náci karlendítéssel borzolta a kedélyeket és építette le saját nimbuszát.
A SpaceX Starship rakétája csütörtökön, nem sokkal a kilövést követően darabjaira hullott, ami miatt a Mexikói-öböl felett közlekedő repülőgépeknek módosítaniuk kellett útvonalaikat, hogy elkerüljék a hulló törmeléket.
Ez jókora visszalépés Elon Musk és a SpaceX számára, és mivel a NASA is számít a Starship sikerességére, akár a 2026-os Holdra szállás terveibe is bezavarhat, ha nem sikerül orvosolni a problémát.
Pénteken Kínából érkezett újabb pofon: 1,2 millió Tesla visszahívását rendelte el azonnali hatállyal a helyi közlekedésbiztonsági szakhatóság (SAMR) szoftveres hibákra hivatkozva. S ez már a második masszív visszahívás rövid időn belül. Augusztusban is hasonló okokból 1,68 millió, 2020. október 15. és 2024. július 17. között döntő részben a sanghaji Gigafactoryban készült Teslát kellett megreparálni Kínában.
Akkor azt volt a probléma, hogy a csomagtartó zárja önállósította magát, menet közben random kiengedett, szabad utat engedve hátrafelé a csomagok kihullásának.
Ahogy a hálózatra kapcsolt autók esetében szoftverhiba esetén megszokott, a visszahívások – a gyártó nagy szerencséjére – nem igénylik az elektromos autó „személyes megjelenését” a szakszervizben, a hibát távoli szoftverfrissítéssel, az internet közbeiktatásával is meg lehet oldani. Nem minden esetben, ahol szükséges, ott számítógépcserét kell alkalmazni, aminek minden költsége a Teslát terheli. Most az derült ki, hogy
a tolatókamera képe nem jelenik meg a középkonzolon, így a sofőrnek hátra kell fordulnia, hogy lássa, merre tolat az autója.
Ez egy kényelmi funkció, az autózás biztonságát közvetlenül nem fenyegeti, szemben a másik megjelölt problémával, amikor is az elektronika a kormányrásegítést korlátozza le ismeretlen okból kifolyólag. A visszahívás 1,2 millió, 2023. július 16. és 2024. december 14. között gyártott Teslát érint, az összes modell, azaz
A SAMR közleményében azt írja, hogy indításkor és menet közben is visszáram keletkezhet a jármű számítógépének alaplapján, s ez károsíthatja, ki is purcanthatja az áramellátásért felelős egyik alkatrészt.
Ennek látható jele, hogy a rükvercbe kapcsoló sofőr nem lát semmilyen tolatóképet a képernyőn.
A mostani másik tétel a 2022. január 3. és 2023. szeptember 23. között gyártott 871 ezer Model 3-ast és Model Y-t érinti, melyeknél a kormányszervót vezérlő program lekorlátozza a rásegítést, így a sofőrnek gondot okozhat a kocsi egyenesben tartása, kormányzása. Ezt is szoftveresen próbálják kijavítani.
Amerikában nemrég a Tesla egyik, okostelefonos applikációját jegelték amiatt, mert a sofőr nélküli autó „lábhoz rendelésének” kivitelezése során egyes akadályok „nem kerültek felismerésre”. Magyarán a számítógép nem tudta kezelni a váratlan szituációkat, és leblokkolt.
A Knigh Rider sorozatban évtizedekkel ezelőtt látott megoldás a Tesla gyakorlatában egyelőre nem működik tökéletesen. Szóval Elon Musknak lenne elég dolga saját cégei háza táján, s nem csak a Fehér ház környékén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.