Franciaország tavaly 2 millióval több külföldi látogatót fogadott, mint 2023-ban.
Ezek a számok megerősítik, hogy továbbra is mi vagyunk a világ első számú turisztikai célpontja, de meg kell tennünk a következő lépést, és a fenntartható turizmus első számú célpontjává kell válnunk
– idézte Nathalie Delattre minisztert a közlemény.
A közleményben jelezték, hogy az idei első negyedévre vonatkozó kilátások nagyon jók. Arra számítanak, hogy
az országba érkező nemzetközi légi járatok száma 10 százalékkal nő az első negyedévben 2024-hez képest,
az amerikai látogatók száma 15 százalékkal, a brazil és indiai látogatóké 7 százalékkal, a kínai turistáké pedig 16 százalékkal emelkedik. A párizsi szállodák kihasználtsága januárban 7 százalékkal, februárban pedig 4 százalékkal emelkedik az előző évhez képest az előrejelzés szerint.
A nemzetközi turisztikai bevételek tavaly 12 százalékkal nőttek 2023-hoz képest, a belga, brit, német, svájci és amerikai vendégeknek köszönhetően. Az ázsiai turisták is visszatértek Franciaországba, de
a kínai vendégek száma még mindig 60 százalékkal alacsonyabb, mint a koronavírus-járvány előtt.
A japán látogatók száma 30 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.
Az amerikaiak esetében a vendégéjszakák száma 5 százalékkal nőtt, ők a dinamikus gazdaságuk és a jelentős vásárlóerő-különbség miatt kulcsfontosságú ügyfélkört jelentenek
– hívta fel a figyelmet a kormányzati jelentés.
A külföldi turisták egészét tekintve a vendégéjszakák száma 7,3 százalékkal nőtt.
Az év végi ünnepek alatt „jelentős fellendülés volt tapasztalható az idegenforgalomban a síközpontoknak és a külföldi látogatók számának növekedése miatt”, a jó hóviszonyoknak köszönhetően. A síparadicsomok kihasználtsága 85 százalékra emelkedett az ünnepi időszakban az összes piaci szálláshely esetében, ami 3 százalékos növekedés 2023-hoz képest. A külföldi turisták száma 10 százalékkal, míg a francia látogatóké 2 százalékkal nőtt éves bázison.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.