Bőven tízmillió forint alatti elektromos autót ígér a Volkswagen
A Volkswagen bemutatta ambiciózus, 2030-ig tartó háromfázisú tervét. Ebben a belépő szintű, olcsó elektromos autómodell fontos lépést jelent – derült ki a vállalatcsoport szerdai közleményéből.

Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója a wolfsburgi üzemi gyűlésen a márka jövőjével kapcsolatban elmondta, hogy „a decemberi tárgyalások eredményeként a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb tervét indítottuk útjára”. Hozzátette, hogy az elektromobilitást mindenki számára vonzóvá tennék. „Ez a mi márkaígéretünk.”
A Volkswagen olcsó elektromos autót gyárt Wolfsburgban
A gyűlésen bemutatták az alkalmazottaknak a Volkswagen leendő,
20 ezer eurós, azaz 8,1 millió forint körüli belépő szintű autómodelljének formatervét.
A nagyközönség március elején ismerheti meg ezt a modellt, míg a szériaváltozat világpremierjét 2027-re tervezik.
Schäfer azzal számol, hogy az új elektromos e-modell számos ügyfélcsoport számára vonzó lesz, mert megfizethető, jó minőségű és nyereséges elektromos Volkswagen lesz, amit Európában készítenek az európaiaknak.
A megfizethető belépő szintű mobilitás az elektromos korszakban a márka jövőre vonatkozó tervének egyik alappillére.
Az ID. 2all szériaváltozatával együtt az új elektromos modell a Volkswagen Konszern Core márkacsoportjának égisze alatt fejlesztett új elektromos kisautócsalád tagja. A modellcsalád a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) új evolúciós lépcsőjén alapuló kompakt, tisztán elektromos hajtású járműveket tartalmaz. A sorban első az ID. 2all koncepcióautó szériaváltozata, amely a Volkswagen első elektromos kisautójaként 2026-ban kerül forgalomba – 25 ezer euró, azaz 10,1 millió forint alatti belépő áron.
A Volkswagen már teljesen elektromos járművek (Battery Electric Vehicles, BEV) széles körével rendelkezik. Az ID. termékcsalád 2019-es bevezetése óta a márka összesen több mint 1,35 millió ID. járművet értékesített világszerte, köztük mintegy 500 ezer ID.3 modellt. Tavaly a Volkswagen márka 383 100 teljesen elektromos járművet értékesített.
Schäfer hangsúlyozta, hogy Wolfsburg továbbra is az innováció és a gyártási szakértelem központja marad. Az üzem új mércét fog állítani a járműgyártásban. „A Golf Mexikóba történő áthelyezése helyet teremt a modern technológiák számára. Az 54-es csarnokban hamarosan új gyártási folyamatok jelennek meg. Az új SSP-platformra akarjuk építeni a Golf elektromos utódját, valamint a nagy példányszámú elektromos T-Rocot. Ezáltal Wolfsburg lesz az új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztályunk fővárosa.”
A wolfsburgi üzem úttörő szerepet vállal az SSP-platformra épülő új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztály gyártásában. A Scalable Systems Platform egy szabványosított szoftverarchitektúrán alapuló, tisztán elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható mechatronikai platform következő generációja.
A döntő tényező most az, hogy következetesen elvégezzük a következő évek sikeréhez szükséges alapozó munkát. A Volkswagennek irányt kell mutatnia a komplexitás, a munkafolyamatok és a szinergiák tekintetében.
„Az üzemi tanács és a vállalatvezetés szorosan együtt fog működni ezen a téren, például negyedévente közös értekezletet tartunk, ahol mérlegre tesszük az elvégzett munkát” – mondta Daniela Cavallo, a Volkswagen AG általános és csoportos üzemi tanácsának elnök.
A Volkswagen terve: felzárkózni, előzni, vezetni
A Volkswagen jövője elnevezésű megállapodással a Volkswagen AG 2024. december végén olyan jövőképről állapodott meg a munkavállalók képviselőivel, amely ötvözi a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás területén betöltött technológiai vezető szerepet. A közösen kinyilvánított cél: a Volkswagen AG magjaként a Volkswagen személygépjármű márka 2030-ra a világ vezető volumengyártója lesz a technológia tekintetében.
Ennek érdekében a Volkswagen egy ambiciózus, háromfázisú tervet követ:
- Felzárkózás: a versenyképesség erősítése a költségszerkezetek optimalizálásával és a meglévő modellkínálat célzott bővítésével.
- Előzés: 2027-ig kilenc új modell kerül piacra, köztük az ID. 2all szériaváltozata 25 000 euró alatti áron és a belépő szintű elektromos modell 20 000 euró körüli áron.
- Vezetés: a Volkswagen a volumenszegmens technológiailag vezető márkájaként új szabványokat állít fel és világszerte a mobilitás hajtómotorja.
Ezek 2025 legjobban várt elektromos autói – itt a top 10-es lista
Egyre bővül az elektromos autók kínálata, új modellekből pedig, úgy tűnik, 2025-ben sem lesz hiány: elképesztő technológiai megoldásokat, környezetbarát működést és még nagyobb hatótávolságot ígérnek az idei év újdonságai.


