BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bőven tízmillió forint alatti elektromos autót ígér a Volkswagen

Bemutatták a Volkswagen új, tisztán elektromos hajtású belépő szintű modelljének terveit. A gyártóüzemi alkalmazottak már ismerik, a nagyközönség pedig heteken belül szemrevételezheti azt. A Volkswagen az új, olcsó elektromos autójával is vonzóvá tenné az elektromobilitást.

A Volkswagen bemutatta ambiciózus, 2030-ig tartó háromfázisú tervét. Ebben a belépő szintű, olcsó elektromos autómodell fontos lépést jelent – derült ki a vállalatcsoport szerdai közleményéből. 

A Volkswagen az új, olcsó elektromos autójával is vonzóvá tenné az elektromobilitást.
A Volkswagen az új, olcsó elektromos autójával is vonzóvá tenné az elektromobilitást / Fotó: Volkswagen

Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója a wolfsburgi üzemi gyűlésen a márka jövőjével kapcsolatban elmondta, hogy „a decemberi tárgyalások eredményeként a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb tervét indítottuk útjára”. Hozzátette, hogy az elektromobilitást mindenki számára vonzóvá tennék. „Ez a mi márkaígéretünk.”

A Volkswagen olcsó elektromos autót gyárt Wolfsburgban

A gyűlésen bemutatták az alkalmazottaknak a Volkswagen leendő,

 20 ezer eurós, azaz 8,1 millió forint körüli belépő szintű autómodelljének formatervét.

A nagyközönség március elején ismerheti meg ezt a modellt, míg a szériaváltozat világpremierjét 2027-re tervezik.

Schäfer azzal számol, hogy az új elektromos e-modell számos ügyfélcsoport számára vonzó lesz, mert megfizethető, jó minőségű és nyereséges elektromos Volkswagen lesz, amit Európában készítenek az európaiaknak.

A megfizethető belépő szintű mobilitás az elektromos korszakban a márka jövőre vonatkozó tervének egyik alappillére. 

Az ID. 2all szériaváltozatával együtt az új elektromos modell a Volkswagen Konszern Core márkacsoportjának égisze alatt fejlesztett új elektromos kisautócsalád tagja. A modellcsalád a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) új evolúciós lépcsőjén alapuló kompakt, tisztán elektromos hajtású járműveket tartalmaz. A sorban első az ID. 2all koncepcióautó szériaváltozata, amely a Volkswagen első elektromos kisautójaként 2026-ban kerül forgalomba – 25 ezer euró, azaz 10,1 millió forint alatti belépő áron. 

A Volkswagen már teljesen elektromos járművek (Battery Electric Vehicles, BEV) széles körével rendelkezik. Az ID. termékcsalád 2019-es bevezetése óta a márka összesen több mint 1,35 millió ID. járművet értékesített világszerte, köztük mintegy 500 ezer ID.3 modellt. Tavaly a Volkswagen márka 383 100 teljesen elektromos járművet értékesített.

Schäfer hangsúlyozta, hogy Wolfsburg továbbra is az innováció és a gyártási szakértelem központja marad. Az üzem új mércét fog állítani a járműgyártásban. „A Golf Mexikóba történő áthelyezése helyet teremt a modern technológiák számára. Az 54-es csarnokban hamarosan új gyártási folyamatok jelennek meg. Az új SSP-platformra akarjuk építeni a Golf elektromos utódját, valamint a nagy példányszámú elektromos T-Rocot. Ezáltal Wolfsburg lesz az új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztályunk fővárosa.” 

A wolfsburgi üzem úttörő szerepet vállal az SSP-platformra épülő új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztály gyártásában. A Scalable Systems Platform egy szabványosított szoftverarchitektúrán alapuló, tisztán elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható mechatronikai platform következő generációja.

A döntő tényező most az, hogy következetesen elvégezzük a következő évek sikeréhez szükséges alapozó munkát. A Volkswagennek irányt kell mutatnia a komplexitás, a munkafolyamatok és a szinergiák tekintetében.

„Az üzemi tanács és a vállalatvezetés szorosan együtt fog működni ezen a téren, például negyedévente közös értekezletet tartunk, ahol mérlegre tesszük az elvégzett munkát” – mondta Daniela Cavallo, a Volkswagen AG általános és csoportos üzemi tanácsának elnök.

A Volkswagen terve: felzárkózni, előzni, vezetni 

A Volkswagen jövője elnevezésű megállapodással a Volkswagen AG 2024. december végén olyan jövőképről állapodott meg a munkavállalók képviselőivel, amely ötvözi a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás területén betöltött technológiai vezető szerepet. A közösen kinyilvánított cél: a Volkswagen AG magjaként a Volkswagen személygépjármű márka 2030-ra a világ vezető volumengyártója lesz a technológia tekintetében. 

Ennek érdekében a Volkswagen egy ambiciózus, háromfázisú tervet követ:

  1. Felzárkózás: a versenyképesség erősítése a költségszerkezetek optimalizálásával és a meglévő modellkínálat célzott bővítésével. 
  2. Előzés: 2027-ig kilenc új modell kerül piacra, köztük az ID. 2all szériaváltozata 25 000 euró alatti áron és a belépő szintű elektromos modell 20 000 euró körüli áron. 
  3. Vezetés: a Volkswagen a volumenszegmens technológiailag vezető márkájaként új szabványokat állít fel és világszerte a mobilitás hajtómotorja.

Ezek 2025 legjobban várt elektromos autói – itt a top 10-es lista

Egyre bővül az elektromos autók kínálata, új modellekből pedig, úgy tűnik, 2025-ben sem lesz hiány: elképesztő technológiai megoldásokat, környezetbarát működést és még nagyobb hatótávolságot ígérnek az idei év újdonságai.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.