BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Német autóipar: chattanoogai gyárát a Volkswagen kényszerűen Audi és Porsche autók előállítására is elkezdheti használni Volkswagen in the US

Valami Amerika: óceánugrásra kész az Audi és a Porsche

Bennfentes források szerint amerikai gyártást fontolgat a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi és Porsche. A német autóipar szereplői korábban más-más stratégiát választottak az Egyesült Államok tekintetében, így van, akit jobban, van, akit kevésbé érintenének a Donald Trump régi-új amerikai elnök által kilátásba helyezett vámok, a BMW és a Mercedes például kevésbé aggódhat.

A bajokkal küzdő német autóipar számára húsbavágó döntéseket hozhat a régi-új amerikai elnök Donald Trump, de a korábbi stratégiai döntések függvényében nem minden gyártót érintenének azonos módon a kilátásba helyezett új vámok. A Volkswagen (VW) csoporthoz tartozó Audit és Porschét például amerikai gyártás beindítására ösztökélhetik, miközben legkeményebb német versenytársaik, a BMW és a Mercedes már ott vannak.

Német autóipar: chattanoogai gyárát a Volkswagen kényszerűen Audi és Porsche autók előállítására is elkezdheti használni Volkswagen in the US
Német autóipar: chattanoogai gyárát a Volkswagen kényszerűen Audi és Porsche autók előállítására is elkezdheti használni  / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Ahogy a BMW-nek Tuscaloosában és a Mercedesnek Spartanburgban, a Volkswagennek is van amerikai gyártóközpontja, a tennessee-i Chattanoogában, de Audi és Porsche autókat itt nem gyártanak, ezeket az amerikai piacra Európából és Mexikóból hozzák be. 

A BMW és a Mercedes az elmúlt három évtizedben majdnem annyi autót gyártott, mint amennyit eladott az Egyesült Államokban: őket aligha kényszerítik stratégiaváltásra az új vámok.

A Volkswagen az amerikai gyártásról: no comment

Ha Washington kiveti az európai autókra a Trump ígérte 10 százalékos vámot, a Moody’s számításai szerint ugyanekkora mértékben csökken a teljes VW csoport működési profitja: a 2023-as eredményekre vetítve ez 1,8 milliárd euró (735 milliárd forint) elvesztését jelentené. Különösen a magas árrésű autókra lenne hatással.

„A hátteret jól ismerő több forrásból”  a Handelsblatt úgy értesült: a Volkswagen ezért azt fontolgatja, hogy megkezdi az Audi és Porsche autók amerikai gyártását.

Hivatalosan a csoport nem kommentálta a „spekulációt”, de – jegyzi meg a német üzleti lap – Trump beiktatása után röviddel annyit már közöltek, hogy „aggódunk az amerikai kormány javasolta vámok hatása miatt az amerikai fogyasztókra és a nemzetközi autóiparra”.

Audi, Porsche autók: Chattanooga, esetleg Dél-Karolina?

A lap úgy tudja, semmi se dőlt el, nyilvánvalóan döntő tényező, milyen irányúak és mértékűek lesznek az új amerikai vámok: döntést márkákról és mennyiségekről ezek ismeretében lehet hozni.

Egyébként több változatot is forgatnak a fejükben a Volkswagennél. A Handelsblatt szerint a helyszín lehet

  • Chattanooga, ahol rendelkezésre állnak a feltételek a gyárbővítéshez,
  • esetleg akár Dél-Karolina, ahol a csoporthoz tartozó, pick-upokat gyártó Scout Motors amúgy is kétmilliárd dolláros beruházást hajt végre

Német autógyártó: ha Kína nem, akkor legalább Amerika

A Volkswagen akar is növekedni Amerikában, és szüksége is van erre: ha másért nem, hogy a kínai gyengélkedését legalább részben kompenzálni tudja ezzel – írja a lap.

A következő években meg kívánja duplázni piaci részesedésért a régióban – mondta a múlt heti davosi Világgazdasági Fórumon Arno Antlitz pénzügyi igazgató, aki a csoport észak-amerikai üzletéért is felelős.

Ehhez további kezdeményezésekre van szükségünk

– idézték.

A Volkswagen piaci részesedése az Egyesült Államokban jelenleg négy százalék körül van.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.