A német ipar és vele együtt a Volkswagen is gyengélkedik, ennek ellenére Európa legnagyobb autógyártó csoportja mind a kontinensen, mind azon túl is erősítette jelenlétét. Leszámítva Kínát, amely a világ legnagyobb autópiaca, s ahol a németek anyagi áldozatot nem kímélve próbálják helyrehozni azt, amit az utóbbi évek elhibázott üzletpolitikájával elrontottak.
A wolfsburgiak mai közleményükben összesítették tavalyi külhoni forgalmukat: a VW konszern márkáiból 4,8 millió darabot adtak el, 1,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ami a globális autóipar válságát tekintve nem is olyan rossz eredmény. A Német Szövetségi Gépjármű-közlekedési Hatóság (KBA) adatai szerint a Volkswagen hazai pályán 19,1 százalékos piaci részesedésével stabilan vezet. A legnagyobb forgalmú tíz modell között öt Volkswagent találni:
A Volkswagen a hányatott sorsú elektromos autók szegmensében is a német piac élén végzett. Itt a VW járművei az új forgalomba helyezések 16,3 százalékát tették ki, ami 2,8 százalékpontos növekedés 2023-hoz képest. Azaz visszaszerezték a Tesla által egy időre elorozott piacvezetői posztot.
A közleményükben csak néhány kiragadott példát említenek, így például azt, hogy a 2019 óta a piacon lévő ID. elektromos modellcsaládjukból tavaly adták el a másfél milliomodik darabot, s a legkelendőbb, ID.3-as modell átlépte a félmilliós küszöböt.
A VW csoport villanyautó-értékesítése tavaly 383 100 autó volt, szemben az egy évvel korábbi, rekordot jelentő 771 100-zal.
Akkor 35 százalékos volt az éves bővülés, most 50,4 százalékos a visszaesés.
A jármű-kategóriák közül ezúttal is a városi terepjárók (SUV) vitték a prímet, ezeknél mind a hagyományos, mind az elektromos hajtású modellek népszerűek voltak. A Volkswagen csoporton belül az SUV-k részesedése 47 százalékos az értékesítésben, itt 1,4 százalékos növekedést mutattak ki.
Ismét a Tiguan volt a legkelendőbb SUV modell, amelyet a T-Roc követett. Ez utóbbi kompakt crossover modellből több mint 2 millió darabot adtak el az értékesítés elindulása óta. És a jó szériája csak folytatódhat, hiszen a Volkswagen az idén jön ki a T-Roc következő generációjával.
A tavalyi a Golf jubileumi éve volt, az idei pedig a Polóé, amely nagyobb testvére után most ünnepli születésének 50. évfordulóját. A modell népszerűsége töretlen, már 20 milliónál is többet adtak el belőle világszerte. Brazíliában például tavaly 172 510 darabbal új kategóriacsúcsot állítottak fel.
Ami a külföldön eladott VW-k régiónkénti értékesítési adatait illeti,
A számok egyelőre meglehetősen hézagosak, több adat hiányában a konszern teljes éves teljesítményét sem lehet pontosan megítélni. Mindenesetre Martin Sander, a Volkswagen értékesítési, marketing és értékesítés utáni igazgatótanácsának tagja derűlátóan nyilatkozott:
A 2024-es év világszerte nehéz volt, a gazdasági tevékenység lassúsága, a politikai kihívások és az intenzív verseny miatt – különösen Kínában. Mégis optimistán kezdjük az új évet, mivel nemcsak vonzó termékeink vannak, hanem változatos, minden hajtásláncot lefedő modellkínálatunkkal a legkülönbözőbb ügyfélcsoportok igényeit is ki tudjuk elégíteni
– idézi a topmenedzsert a Volkswagen közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.