A Volkswagen beperelte az indiai hatóságokat egy „lehetetlenül hatalmas”, 1,4 milliárd dolláros vámkövetelés visszavonása érdekében, azzal érvelve, hogy az ellentmond Újdelhi autóalkatrészekre vonatkozó importadó-szabályainak, és akadályozza a vállalat üzleti terve– derül ki a bírósági dokumentumokból.
India szeptemberben az eddigi legnagyobb, 1,4 milliárd dolláros vámfizetési kötelezettséget rótta ki a Volkswagenre, amiért az alacsonyabb vám megfizetése érdekében egyes VW, Skoda és Audi gépkocsik importját több részegységre bontotta. Az indiai hatóságok állítása szerint a Volkswagen „majdnem egész autókat összeszereletlen állapotban importált” – ami az úgynevezett CKD-kre (Completely Knocked-Down), azaz a teljesen legyártott, de részegységekre bontva leszállított autókra vonatkozó 30-35 százalékos vámot vonná maga után –, de azokat helytelenül egyedi alkatrészeknek minősítette, amelyek külön szállítmányokban érkeztek, és így csak 5–15 százalékos vámot fizettek utánuk.
A Volkswagen azzal érvel, hogy nem kell magasabb vámot fizetnie, mivel az autóalkatrészeket nem egyetlen készletként importálta, hanem külön-külön szállította, és néhány helyi alkatrésszel kombinálva állította össze az autókat.
A bírósági beadvány szerint a követelés „teljesen ellentmond a kormány álláspontjának (...), és veszélyezteti a külföldi befektetők által a kormányzat intézkedéseibe és biztosítékaiba vetett bizalom alapját”.
A Volkswagen érdekeltsége, a Skoda Auto Volkswagen India azt is közölte a mumbai legfelsőbb bírósággal, hogy a vita veszélyezteti az Indiában végrehajtott 1,5 milliárd dolláros beruházásait, és károsan hat a külföldi befektetési környezetre – olvasható a 105 oldalas, nem nyilvános, de a Reuters által megtekintett beadványban.
A Volkswagen indiai egysége közleményben közölte, hogy minden jogorvoslati lehetőséget igénybe vesz, mivel együttműködik a hatóságokkal, és továbbra is elkötelezett a globális és helyi törvények teljes körű betartása mellett.
A mumbai legfelsőbb bíróság február 5-én kezdi meg az ügy tárgyalását.
Egy kormányzati forrás korábban azt mondta a Reutersnek, hogy a büntetésekkel együtt a Volkswagen mintegy 2,8 milliárd dollárt kell hogy fizessen Indiának, ha elveszíti a pert.
A Volkswagen India a 2023–24-es pénzügyi évben 2,19 milliárd dolláros árbevételt és 11 millió dolláros nettó nyereséget jelentett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.