A vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált Magyarországon is a mesterséges intelligencia (MI) – mutat rá az EY 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel készített kutatását tartalmazó közlemény.
A cég közlése szerint a szakemberek úgy látják, hogy
a korábban bevált biztonsági rutinok már nem elegendők az egyre kifinomultabb módszerekkel szemben. A szervezeteknek is intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.
A vállalatokat célzó digitális támadások jelentős részében már használnak MI-t a bűnelkövetők a megkérdezett tízből négy válaszadó szerint, a nyilatkozók fele úgy látja, hogy főként az akciók előkészítésében.
A vezetők döntő többsége állítja: az ilyen típusú csalások ellen a cégeknek is alkalmazniuk kell ezt a megoldást, különben nem tudják elkerülni a súlyos károkkal járó adatlopásokat.
A mesterséges intelligencia új szintet hozott a vállalati visszaélések területén, mivel képes az avatatlan szemnek hitelesnek tűnő, de valójában hamis tartalmakat előállítani, legyen az egy közüzemi számla, pénzügyi felszólítás vagy ügyvédi levél.
„A szakembereknek a védelem oldalán is fel kell használniuk a technológiát, ha nem akarnak kiszolgáltatottá válni” – idézi a közlemény Bácsfalvi Andrást, az EY partnerét.
A kutatásban részt vevőknek csupán töredéke nem tapasztalt valamilyen visszaélést a vállalatánál. Akik igen, azoknál a leggyakoribb ezek közül
A legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42 százalék), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21 százalék) látják.
A megkérdezettek harmada nem érzi elég hatékonynak a cég megóvására kiépített védelmi vonalak működését és mindössze ötödük számolt be arról, hogy a területet megfelelően integrálták a működési folyamatokba. Minden harmadik válaszadó szerint nincsenek összehangolva a vállalati irányelvek, szabályzatok és eljárásrendek. Negyedük azt tapasztalja, hogy a vezetőség csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének, és a gyakorlatban nem kapnak megfelelő támogatást a felkészülésre – összegezték a felmérés tapasztalatait.
Hekkertámadás érte Oroszországot: a Lukoil, bankok, mobilszolgáltatók az érintettek
Oroszországban nagymértékű műszaki meghibásodást jelentettek a mobilszolgáltatók, a bankok és a fizetési rendszerek. Vélhetően az előbbiek és a Lukoil informatikai rendszerét is hekkertámadás érte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.