BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mesterséges intelligencia új szintet hozott a vállalati visszaélések területén

A korábban bevált biztonsági rutinok már nem elegendők az egyre kifinomultabb kibertámadásokkal szemben. A magyar vállalatokat célzó digitális támadások jelentős részében már használnak mesterséges intelligencia algoritmust, így a szervezeteknek is újszerű megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.

A vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált Magyarországon is a mesterséges intelligencia (MI) – mutat rá az EY 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel készített kutatását tartalmazó közlemény.

mesterséges intelligencia,Technology,And,People,Concept,Man,Use,Ai,To,Help,Work,
A mesterséges intelligencia új szintet hozott a vállalati visszaélések területén / Fotó: LookerStudio

A cég közlése szerint a szakemberek úgy látják, hogy

a korábban bevált biztonsági rutinok már nem elegendők az egyre kifinomultabb módszerekkel szemben. A szervezeteknek is intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.

A vállalatokat célzó digitális támadások jelentős részében már használnak MI-t a bűnelkövetők a megkérdezett tízből négy válaszadó szerint, a nyilatkozók fele úgy látja, hogy főként az akciók előkészítésében. 

A vezetők döntő többsége állítja: az ilyen típusú csalások ellen a cégeknek is alkalmazniuk kell ezt a megoldást, különben nem tudják elkerülni a súlyos károkkal járó adatlopásokat.

A mesterséges intelligencia új szintet hozott a vállalati visszaélések területén, mivel képes az avatatlan szemnek hitelesnek tűnő, de valójában hamis tartalmakat előállítani, legyen az egy közüzemi számla, pénzügyi felszólítás vagy ügyvédi levél. 

„A szakembereknek a védelem oldalán is fel kell használniuk a technológiát, ha nem akarnak kiszolgáltatottá válni” – idézi a közlemény Bácsfalvi Andrást, az EY partnerét.

A kutatásban részt vevőknek csupán töredéke nem tapasztalt valamilyen visszaélést a vállalatánál. Akik igen, azoknál a leggyakoribb ezek közül 

  • a belső szabályok megsértése (42 százalék), 
  • a csalás (29 százalék) és 
  • az összeférhetetlenség (17 százalék). 

A legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42 százalék), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21 százalék) látják.

A megkérdezettek harmada nem érzi elég hatékonynak a cég megóvására kiépített védelmi vonalak működését és mindössze ötödük számolt be arról, hogy a területet megfelelően integrálták a működési folyamatokba. Minden harmadik válaszadó szerint nincsenek összehangolva a vállalati irányelvek, szabályzatok és eljárásrendek. Negyedük azt tapasztalja, hogy a vezetőség csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének, és a gyakorlatban nem kapnak megfelelő támogatást a felkészülésre – összegezték a felmérés tapasztalatait.

Hekkertámadás érte Oroszországot: a Lukoil, bankok, mobilszolgáltatók az érintettek

Oroszországban nagymértékű műszaki meghibásodást jelentettek a mobilszolgáltatók, a bankok és a fizetési rendszerek. Vélhetően az előbbiek és a Lukoil informatikai rendszerét is hekkertámadás érte.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.