BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megvan Donald Trump kereskedelmi háborújának legnagyobb vesztese

A Porsche lehet a legnagyobb vesztese Donald Trump kereskedelmi háborújának, mivel a sportautógyártó csak Németországban készíti a járműveit. Ráadásul a Porsche már így is csehül áll a kínai autók térnyerése miatt. A következő időszak kihívásos lesz a német autógyártó számára, ha az amerikai elnök kitart a vámemelés mellett.

A német autóipar már így is küzd az eladások visszaesésével és az elektromos járművekre való bonyolult átállással, Donald Trump vámpolitikája pedig nem segít a helyzetén. Főképp nem a Porsche eladásain, ami Donald Trump vámháborújának legnagyobb vesztese lehet. 

Porsche Beijing,China-may,3,,2016:,Porsche,Sports,Car,At,Beijing,Auto
A Porsche lehet a legnagyobb vesztese Donald Trump kereskedelmi háborújának / Fotó: Shutterstock

Míg a Mercedes és a BMW az Egyesült Államokban található gyáraiknak köszönhetően némi rugalmassággal rendelkeznek, addig a Porsche nem. A márka vonzerejének fontos része az az állítás, hogy autentikus német mérnöki munkát kínál Zuffenhausenből, ahol a Porsche olyan modelleket gyártott, mint a 356-os és az első 911-es az 1960-as években. Logóját is Stuttgart város címere ihlette.

Azaz a sportautógyártó csak Németországban készíti a járműveit, így a jelenlegi állás szerint az összes járműve Trump 25 százalékos vámja alá esik.

Mivel az amerikai vámok vagy a keresletet, vagy az árrést, esetleg mindkettőt felemésztik, a nyereség veszélyben van. Míg a 911-es modell vásárlói hajlandók lehetnek magasabb árakat fizetni a megemelt vámok következtében, a Porsche Macan és Cayenne SUV-jei nagyobb konkurenciával néznek szembe, pedig ez utóbbiak a német autógyártó legkelendőbbjei az amerikaiak körében.

Donald Trump vámjai nagy kihívás elé állították a Porschét

A Porsche eladásai visszaestek, a bevételek csökkennek, a felső vezetőket leváltották. A múlt hónapban a Volkswagen egysége bejelentette, hogy a gyenge elektromos járműkeresletre és a kihívást jelentő geopolitikai körülményekre reagálva 1900 főt leépít. A 2025-re vonatkozó előrejelzésében a vállalat még nem számolt importkorlátozásokkal.

„A legutolsó dolog, amire most szükségünk van, az egy teljes kereskedelmi konfliktus az egyik legfontosabb piacunkkal” – jelentette ki Barbara Resch, az IG Metall helyi szakszervezeti tisztségviselője.

Mivel az amerikai elnök tranzakcionalista, azaz eseti alapú, megegyezéses politika híve, a német autógyártók abban reménykednek, hogy kedvezőbb feltételeket tudnak kiharcolni az Egyesült Államok vámpolitikájában.

Bennfentesek a Bloombergnek azt mondták, hogy több vállalatnál a belső megbeszélések középpontjában az a remény áll, hogy a vámok még elkerülhetők vagy nem tartanak sokáig.

Az Európai Uniónak és Washingtonnak gyorsan olyan megállapodást kellene találnia, „amely növekedést teremt, és megakadályozza az elszigetelődés és a kereskedelmi akadályok spirálját” – közölte a BMW csütörtökön. A Mercedes-Benz Group, a szintén stuttgarti székhelyű Porschéhoz hasonlóan, jelenleg értékeli a vámok hatását.

Üzentek Trumpnak a büntetővámokon felháborodott európai autógyártók

Donald Trump 25 százalékos autóvámja minden érintett számára súlyos következményekkel jár, ennek elkerülésére az európai autógyártók nyomatékosan kérik az amerikai elnököt, aludjon rá egyet, és ne léptesse hatályba elhamarkodottan a büntetővámokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.