Európában már leelőzte a Teslát a Volkswagen és a BMW is februárban az elektromos autók eladásai terén, ahogy összesítve már a kínai márkákból is több fogyott a kontinensen, mint az amerikai gyártó autóiból.
A Jato Dynamics hétfőn közzétett adatai szerint Elon Musk politikai szerepvállalása, a növekvő verseny az elektromos autók terén és a Tesla legnépszerűbb modelljének, a Model Y-nak a közelgő megújulása egyaránt nyomot hagyott az autógyártó eladásain. Felipe Munoz, a Jato Dynamics elemzője szerint
a Teslához hasonló, viszonylag kevés típussal rendelkező gyártók különösen sérülékenyek az egyes modellek cseréjekor.
Elon Musk cége azonban 25 európai uniós tagállamban, Nagy-Britanniában, Norvégiában és Svájcban átlagosan 44 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban, csak 16 ezer Teslát helyeztek forgalomba, és az amerikai cég részesedése 9,6 százalékra csökkent, ami a leggyengébb februári arány az elmúlt öt évben – írja a Reuters.
A Tesla európai összeomlásából a német márkák profitáltak, hiszen
a Volkswagen elektromosautó-eladásai 180 százalékkal, 20 ezerre nőttek, a BMW és a BMW által birtokolt Mini elektromos eladásai pedig majdnem elérték a 19 ezret.
A kínai márkák összesítve szintén megelőzték a Teslát, a BYD és a Polestar 94 és 84 százalékkal, 4 ezer és 2 ezer fölé növelte eladásait, de az Xpeng is több mint ezer, a Leapmotor pedig közel 900 elektromos autót adott el. Ugyanakkor a Geely birtokolta Volvo és a SAIC tulajdonolta MG 30, illetve 67 százalékos csökkenést regisztrált.
A 25 unióspiacon és Nagy-Britanniában, Norvégiában és Svájcban az autóeladások 3 százalékos csökkenés után 0,97 milliót tettek ki februárban, míg tisztán elektromos autóból 25 százalékkal több fogyott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.