Tesla-összeomlás: persze, hogy a németek jártak nagyon jól
Európában már leelőzte a Teslát a Volkswagen és a BMW is februárban az elektromos autók eladásai terén, ahogy összesítve már a kínai márkákból is több fogyott a kontinensen, mint az amerikai gyártó autóiból.

A Jato Dynamics hétfőn közzétett adatai szerint Elon Musk politikai szerepvállalása, a növekvő verseny az elektromos autók terén és a Tesla legnépszerűbb modelljének, a Model Y-nak a közelgő megújulása egyaránt nyomot hagyott az autógyártó eladásain. Felipe Munoz, a Jato Dynamics elemzője szerint
a Teslához hasonló, viszonylag kevés típussal rendelkező gyártók különösen sérülékenyek az egyes modellek cseréjekor.
A Tesla összeomlott, a Volkswagen szárnyal
Elon Musk cége azonban 25 európai uniós tagállamban, Nagy-Britanniában, Norvégiában és Svájcban átlagosan 44 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban, csak 16 ezer Teslát helyeztek forgalomba, és az amerikai cég részesedése 9,6 százalékra csökkent, ami a leggyengébb februári arány az elmúlt öt évben – írja a Reuters.
A Tesla európai összeomlásából a német márkák profitáltak, hiszen
a Volkswagen elektromosautó-eladásai 180 százalékkal, 20 ezerre nőttek, a BMW és a BMW által birtokolt Mini elektromos eladásai pedig majdnem elérték a 19 ezret.
A kínai márkák összesítve szintén megelőzték a Teslát, a BYD és a Polestar 94 és 84 százalékkal, 4 ezer és 2 ezer fölé növelte eladásait, de az Xpeng is több mint ezer, a Leapmotor pedig közel 900 elektromos autót adott el. Ugyanakkor a Geely birtokolta Volvo és a SAIC tulajdonolta MG 30, illetve 67 százalékos csökkenést regisztrált.
A 25 unióspiacon és Nagy-Britanniában, Norvégiában és Svájcban az autóeladások 3 százalékos csökkenés után 0,97 milliót tettek ki februárban, míg tisztán elektromos autóból 25 százalékkal több fogyott.