Új, alacsonypadlós villamosok érkeznek Eszékre
Március elő hetében szállították Eszékre a város villamosflottájának legújabb példányát. A 21 méter hosszú, 135 férőhelyes villamos a hazai Koncar KEV vállalat üzemében készült, csakúgy, mint a fővárosban nemrég szolgálatba állt járművek.

A 6000 voltos egyenárammal működő eszéki villamosok darabja 2,3 millió euróba került és a tervek szerint néhány hónapon belül mind a 10 szolgálatba tud állni. Az utasok azonban várhatóan csak májustól utazhatnak majd az új szerelvényeken, a villamosvezetők betanítása ugyanis még csak most következik.
További tíz új villamos jöhet
Az első jármű hivatalos átadóján a horvát miniszterelnök-helyettes azt ígérte, hogy amennyiben bevállnak a járművek a kormány kész hozzájárulni további 10 új villamos beszerzéséhez. A további vérfrissítés egyébként nagyon jól jönne a városnak, a településen ugyanis 99 éve jár villamos, a helyi közlekedési vállalat azonban utoljára 43 évvel ezelőtt vásárolt új járműveket. Igaz, a város nagyrészt cseh Tatra típusú szerelvényekből álló gördülőállományának egy részét azóta egyszer már modernizálták.
A mostani beszerzés előtt az önkormányzat uniós források bevonásával felújította a település teljes, 12 kilométer hosszú villamoshálózatát. A projekt keretében megújultak a megállók is, melyek így alkalmassá váltak az új, alacsonypadlós villamosok befogadására. De ezzel egy időben az elhasználódott síneket és felsővezetékeket is kicserélték.
A Balkán első lóvasútja
Horvátországban jelenleg csak Zágrábban és Eszéken közlekedik villamos, utóbbi viszont több szempontból is különleges. A Dráva-menti városban kezdte ugyanis meg a működését 1884-ben a Balkán első lóvasútja, melynek nyomvonala azóta is megegyezik a napjainkban közlekedő egyes számú villamos járatáéval.