BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új, alacsonypadlós villamosok érkeznek Eszékre

Zágráb után Horvátország negyedik legnagyobb városa is frissítette villamosflottáját. Eszék 10 darab hazai gyártmányú, alacsonypadlós járművet szerzett be, melyek közül az első villamos már meg is érkezett.

Március elő hetében szállították Eszékre a város villamosflottájának legújabb példányát. A 21 méter hosszú, 135 férőhelyes villamos a hazai Koncar KEV vállalat üzemében készült, csakúgy, mint a fővárosban nemrég szolgálatba állt járművek. 

Eszék villamos horvát Horvátország
Eszék:  az 1-es villamos 1884 óta ugyanazon a nyomvonalon jár / Fotó: NurPhoto via AFP

A 6000 voltos egyenárammal működő eszéki villamosok darabja 2,3 millió euróba került és a tervek szerint néhány hónapon belül mind a 10 szolgálatba tud állni. Az utasok azonban várhatóan csak májustól utazhatnak majd az új szerelvényeken, a villamosvezetők betanítása ugyanis még csak most következik. 

További tíz új villamos jöhet

Az első jármű hivatalos átadóján a horvát miniszterelnök-helyettes azt ígérte, hogy amennyiben bevállnak a járművek a kormány kész hozzájárulni további 10 új villamos beszerzéséhez. A további vérfrissítés egyébként nagyon jól jönne a városnak, a településen ugyanis 99 éve jár villamos, a helyi közlekedési vállalat azonban utoljára 43 évvel ezelőtt vásárolt új járműveket. Igaz, a város nagyrészt cseh Tatra típusú szerelvényekből álló gördülőállományának egy részét azóta egyszer már modernizálták. 

A mostani beszerzés előtt az önkormányzat uniós források bevonásával felújította a település teljes, 12 kilométer hosszú villamoshálózatát. A projekt keretében megújultak a megállók is, melyek így alkalmassá váltak az új, alacsonypadlós villamosok befogadására. De ezzel egy időben az elhasználódott síneket és felsővezetékeket is kicserélték.  

A Balkán első lóvasútja 

Horvátországban jelenleg csak Zágrábban és Eszéken közlekedik villamos, utóbbi viszont több szempontból is különleges. A Dráva-menti városban kezdte ugyanis meg a működését 1884-ben a Balkán első lóvasútja, melynek nyomvonala azóta is megegyezik a napjainkban közlekedő egyes számú villamos járatáéval.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.