Elsőként kapta meg Kínában a hivatalos légügyi bizonyítványokat az EHang elektrokoptere (eVTOL), egyszersmind meg is kezdheti Kantonban és Hefejben a kereskedelmi-turisztikai szolgáltatásokat.
A helyből fel- és leszállni képes elektromos légi jármű üzemeltetői,
így már szabadon hirdethetik fizetős városnéző vagy egyéb szolgáltatásaikat, miután az Ehang EH216-S modellje minden hatósági kritériumnak megfelelt.
Az eVTOL egyébként pilótamentes, távirányítással és automatikus beállításokkal is képes elvégezni a feladatát, de a kezdetekben a biztonságérzet kedvéért várhatóan képzett „sofőrökkel” végzik a sétarepüléseket. Később az ingázást is felveszik szolgáltatásaik körébe.
Az EHang lett a világ első eVTOL-vállalata, amely üzleti tevékenységet folytathat, ez fontos lépést jelent a kis magasságú, ember által kontrollált repülési szolgáltatások felé
– áll a sajtóközleményükben.
A CITIC Securities értékelése szerint ez nem is csak egy fontos lépés, hanem egyenesen mérföldkő az alacsony tengerszint feletti légi szolgáltatások területén. Nulláról egyre jutottak – írják, hozzátéve, hogy eddig nem látott fejlődési irányokat, lehetőségeket teremt az EHang.
Ez a cég az egyik legkorábban elindult eVTOL-gyártó Kínában, s már árlistája is van:
aki ilyen légi eszközt szeretne parkoltatni a birtokán, annak 330 ezer dollárt kell letennie az asztalra.
Igaz, ezt még tavaly februárban írták, azóta, főleg az engedélyek megszerzésével, az árszínvonaluk is emelkedhetett.
A kétszemélyes EH216-S mozgásához szilárdtest-akkumulátorok szolgáltatják az energiát, túl sok terhet azért nem cipelhet magával a szerkezet, legfeljebb 650 kilogramm lehet a felszálláskor a teljes tömege.
A maximális repülési ideje 48 perc 10 másodperc volt, ennyi töltött a levegőben megszakítás nélkül egy feltöltéssel egy tavaly novemberi teszten. Ha egyébként az akkumulátorok túl alacsony szintre merülnek, az automatika egyedül is képes lehozni a földre a 16 propelleres eVTOL-t.
A specifikációk a gyártó adatai szerint a következők:
Kanton egyébként 2027-ig mintegy 500 milliárd forintnyi összeget fektet a futurisztikus, de immár egyre közelebb lévő, úgynevezett alacsony magasságú gazdaságba, amely az eVTOL-iparágat is magában foglalja. Az összeget repülő autók, drónok és légitaxik infrastruktúrájának kiépítésére fordítják, például mintegy száz fel- és leszállási pontot építenek ki a metropoliszban.
Peking a gazdaság felpörgetésének egyik eszközét látja az iparágban, s a 15 milliós Kanton ennek egyik központja lenne. A városban az EHang mellett működik még a repülő autóiről elhíresült Xpeng AeroHT is.
Repülő autók: újabb kínai versenyző emelkedett a magasba
Ötödik kínai járműgyártóként a Chery is kifejlesztette a maga elektromos repülő autóját, egy lépéssel közelebb hozva a jövőt jelenhez. Amíg a kínai eVTOL-szektor a szárnyait bontogatja, legnagyobb európai riválisukat, a német Liliumot anyagi csőd fenyegeti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.