Kína az elmúlt években elhódította számos európai országban a németek exportpiacának jelentős részét, az amerikai vámpolitika még tovább súlyosbíthatja a helyzetet – írja a KfW Research gazdaságkutató intézet a honlapján publikált legfrissebb elemzésében.
„Kína igyekszik exportpiacon lekötni a saját túltermelési kapacitásait. Európa most még inkább a kínai vállalatok látóterébe kerül, mivel az Egyesült Államokban rohamosan romlanak az értékesítési feltételeik” – mutatott rá Dirk Schumacher, az állami KfW Bank vezető közgazdásza.
A kínai exportőrök 2012 és 2024 között növelték piaci részesedésüket a német gyártók legfontosabb termékcsoportjaiban. Németországon kívül a többi EU-tagállamban a német import értéke a gépjárműgyártásban 33 százalékról 29 százalékra csökkent.
Ugyanebben az időszakban a Kínából származó import mintegy 1 százalékról 4 százalékra nőtt. A gépgyártásban a kínai beszállítók részesedése 7-ről 10 százalékra nőtt, míg az EU-ba irányuló német export 22-ről 18 százalékra zsugorodott. Hasonlóan alakultak az arányok a vegyipari termékek piacán is.
A más uniós országokba irányuló export rendkívül fontos a német gazdaság számára, tavaly a teljes exportnak mintegy 54 százalékát tette ki, Kína exportjának viszont az európai piac a 11 százalékát veszi fel. Felmérések szerint a német vállalatok többsége a verseny fokozódására a számít.
Kínai segítségre szorulnak a német autóipar nagyágyúi – a BMW is
A mesterséges intelligencia előretörését nem vették elég komolyan a német autógyártók, s keserves árat fizetnek ezért. A zuhanó kínai eladások megállításához hely és helyi ismeret egyaránt szükséges. A BMW számára az Alibaba kínálja ezt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.