BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Munich,,Germany,-,May,15,,2024:,Bmw,Luxury,Car,On bmw

Kínai segítségre szorulnak a német autóipar nagyágyúi – a BMW is

A mesterséges intelligencia előretörését nem vették elég komolyan a német autógyártók, s keserves árat fizetnek ezért. A zuhanó kínai eladások megállításához hely és helyi ismeret egyaránt szükséges. A BMW számára az Alibaba kínálja ezt.

A Huawei által kikövezett utat választotta az Alibaba, amely intelligens vezetéstámogató (ADAS) és infotainment rendszereket épített, s ezt a technológiáját hasznosításra kínálja a Kínában (is) tevékenykedő autógyártóknak. Az e-kereskedelmi platformként indult, majd az internetes szolgáltatások terén portfólióját jelentősen bővítő kínai Alibaba a mesterséges intelligencia területén is hatalmasat lépett előre. 

kínai BMW 
Thailand EV Expo 2024 BMW
A BMW kínai MI-partneréül az Alibabát választotta / Fotó: Anadolu via AFP

Ezt igazolja vissza a BMW-vel kötött, most nyilvánosságra hozott szerződése, amellyel a bajor autógyártó a kínai piacon az utóbbi időben tapasztalt visszaesését próbálja visszafordítani, s akar egyszersmind a kínai vásárlók egyre kifinomultabb elvárásainak megfelelni. Ebben pedig a kínai néplélek kiváló ismerője, az Alibaba kiváló partner lehet. Számára az autóipari jelenlét erősítése, a németeknek pedig az eladások felfuttatása kiemelt célként szerepel a menetrendben.

A kínai versenyelőnyt kínai segítséggel dolgozzák le 

Együttműködésük során a BMW az Alibaba közreműködésével fejlesztett Banma mesterséges intelligenciájú pilótafülke-technológiáját alkalmazza majd a kínai piacra szabott, következő modelljeihez – áll a vállalatok szerdai közös közleményében. 

A BMW a szoftverfejlesztések terén éppúgy hátrányban van a kínai márkákkal szemben, mint hazai riválisai, 

a Volkswagen és a Mercedes-Benz, melyek szintén kínai tech cégekkel szövetkeznek lemaradásuk felszámolása érdekében. A saját szoftvercég alapításába és munkájába milliárdokat fektető Volkswagen vakvágányra futott, a wolfsburgiak ezt belátva a kínai Horizon Roboticsszal álltak össze, míg Amerikában a szoftverfronton kiválóan teljesítő Rivian elektromosautó-gyártóval kötött szövetség és betársulás révén számítanak nagy előrelépésre. A Mercedes-Benz a kínai Momentába fektetett, hogy új generációs autóit szoftveroldalról is felturbózza.

A Rivian szoftveres technológiáját adoptálja Amerikában a Volkswagen / Fotó: AFP

A németek el is ismerik, hogy hendikeppel indulnak ezen a terepen, s csak azután kaptak észbe, hogy kínai eladásaik meredek zuhanásnak indultak. Az idei év sem lesz jobb a BMW szemszögéből, amely a hozzá tartozó Mini márkával együtt 13,4 százalékos csökkenést szenvedett tavaly a kínai piacon – az értékesítési darabszámot tekintve.

Az Alibaba 52 milliárd dollárt öl a mesterséges intelligenciába 

A fellendülést már az új, még fejlesztés alatt álló, jövőre forgalomba kerülő modellek hozhatják el, ezekhez az Alibaba új, intelligens személyi asszisztenst kreál, optimalizált hangfelismeréssel és real-time utazástervezési funkciókkal, amelyet jövőre vezetnek be a Kínában gyártott új modelleknél. 

A mesterséges intelligenciát felhasználó asszisztens segít parkolóhelyet vagy épp egy közeli, nyitva tartó éttermet találni, és a forgalmi rend alakulását is folyamatosan nyomot követi, dugó esetén kerülő utakat ajánl a sofőrnek. A technológia kisöccsét az Alibaba

  • az Xpeng,
  • a Zeekr és
  • és Leapmotor

autóiban már tesztelte, így kellő tapasztalatot gyűjtött össze. Az Alibaba az utóbbi időben a mesterségesintelligencia- (MI) alkalmazások irányába helyezte át a hangsúlyt, és ígérete szerint a következő három évben több mint 52 milliárd dollárt költ az MI-infrastruktúra kiépítésébe, amit Eddie Wu vezérigazgató a múlt hónapban első számú prioritássá emelt. 

Az Alibaba az Apple iPhone-jainak Kínában egyelőre bukdácsoló MI-alkalmazásait is „rendbe szedi”, ennek első eredményeit a következő hónapokban lehet lemérni a felokosított modellek forgalmán – írja a Bloomberg.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.