BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akadozik a termelés a Stellantisnál – várat magára a hibridforradalom

A Stellantis hibridautó-stratégiája gyártási fennakadásokat okoz Európában, mivel a cég nem jut időben elegendő hibrid motorhoz és megfelelő gumiabroncsokhoz. A vállalat szerint az uniós szabályozás változásai is nehezítik az alkatrészbeszerzést, miközben az elektromos autók iránt továbbra is gyenge a kereslet.

Alkatrészhiány miatt késlekedik Európában a Stellantis hibridautó-gyártása. Jean-Philippe Imparato, a Stellantis kibővített európai régiójának vezetője szerint a vállalat ebben a hónapban 20 ezerrel kevesebb járművet gyártott a tervezettnél, mivel nem állt rendelkezésére elegendő hibrid motor és megfelelő típusú gumiabroncs.

Akadozik a termelés a Stellantisnál – várat magára a hibridforradalom
Akadozik a termelés a Stellantisnál – várat magára a hibridforradalom / Fotó: AFP

Az egyik probléma, hogy az Európai Unió nemrégiben módosította a szén-dioxid-kibocsátási célokra vonatkozó szabályokat, ami megnehezítette az alkatrészek beszerzését, különösen, hogy a Stellantis jellemzően három hónappal előre rendeli meg azokat – mondta Imparato egy francia szenátusi meghallgatáson, ahol az állami vállalattámogatásokról volt szó. A Stellantis visszavonulót fújt a teljesen elektromos stratégiájából, miután távozott a vezérigazgató, Carlos Tavares, és az európai autóeladások is gyengélkedtek. A cég idén korábban bejelentette, hogy a Teslával és más gyártókkal közösen vásárolna szén-dioxid-kvótákat, hogy megfeleljen a szigorúbb uniós kibocsátási előírásoknak – írja a Bloomberg.

Az elektromos autók nem váltak be, ezért teljes erővel rákapcsoltunk a hibridekre. Két hónap alatt a kisebb, közepes és nagy beszállítók egyszerűen nem tudnak alkalmazkodni

– mondta Imparato. A Stellantis akár évi 1,7 milliárd eurós uniós büntetés kockázatának is ki van téve, mivel az elektromos autók iránti gyenge kereslet miatt várhatóan nem tudja teljesíteni a kibocsátási célokat – tette hozzá Imparato. „Két év ebből megölné a céget” – jelentette ki. Az Európai Bizottság a hónap elején közölte, hogy hároméves türelmi időt ad az autógyártóknak, hogy teljesíteni tudják az eredetileg 2025-re kitűzött szén-dioxid-kibocsátási célokat. Imparato szerint ez nem elegendő.

„Ezt ajándékként tálalták, hogy lehetőség van átlagolni a 2025-ös, 2026-os és 2027-es éveket. De ha nem sikerül 2025-ben eladnom azokat az elektromos autókat, akkor 2026-ban kell behoznom a lemaradást. Márpedig jelenleg nincs piaca az elektromos autóknak” – mondta. 

A Stellantis tavaly mintegy 5,5 millió járművet adott el, ebből nagyjából 2,6 milliót Európában, és 156,9 milliárd euró bevételt termelt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.