BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Ez a legnépszerűbb kínai autó Németországban, nem találnánk ki

A kínai autók eláraszthatják az európai utakat, ez a félelem állt a múlt októberi európai uniós vámintézkedés mögött. A német utakon ehhez képest meghökkentően kevés kínai autó fut, és hogy melyik márka a legnépszerűbb, azt aligha találnánk ki. Itt vannak a friss adatok. Ne gondoljunk hatalmas számokra.

Tart tőle az Európai Unió, hogy elözönlik az olcsó kínai elektromos autók a piacait, ez a félelem állt az októberi vámemelés mögött, ami ellen berzenkedtek a fontos kínai érdekeltségekkel rendelkező német autógyártók. Most közölte adatait a német Szövetségi Motorközlekedési Hatóság, és ha keresnénk a jeleit, hogyan rohanták le a kínai gyártók a német piacot, akkor ezekben a számokban nem sokat fogunk találni.

Német utak: a legnépszerűbb kínai márka a Roewe, de ez is töredéke az összes autónak Német utak: a legnépszerűbb kínai márka a Roewe, de ez is töredéke az összes autónak
Német utak: a legnépszerűbb kínai márka a Roewe, de ez is töredéke az összes autónak / Fotó: Imaginechina via AFP

A Handelsblatt hozta a DPA német hírügynökség adatait. Az adatsor több meglepetést is tartalmazhat, például aligha találnánk ki a német vezetők közt első helyezett kínai gyártót. Sorba téve a legnépszerűbbeket, a következő számban futnak kínai autók Németországban:

  1. Az MG Roewe 49 557 autóval, 
  2. a Lynk kicsit több mint 6000-rel, 
  3. a Great Wall Motor szintén kicsit több mint 6000-rel, 
  4. a Magyarországon Szegeden gyárat építő BYD 4500-zal. 

És ott vannak még sokkal kisebb darabszámokkal a Nio, az Aiways, az Xpeng, a Leapmotor, a Maxus és mások.

Német utak: az autók töredéke kínai, fordítva nem így van

A statisztika szerint összesen 70 046 olyan autót regisztráltak Németországban, amely kínai márkának minősíthető.

Akinek ez a pőre szám nem sokat mond, a kontextus: a németeknél regisztrált autók teljes száma 49,3 millió. Vagyis a kínai kocsik az összesnek mindössze 0,0-0,2 százalékát teszik ki. Erre mondják: van hova fejlődni. 

A Németországban futó kínai autóknak egyébként a 72 százaléka elektromos. 

Összehasonlításként – és ez megmutatja, hogy a német gyártóknak valóban van miért tartani a vámügyi adok-kapoktól – 2021-ben a német gyártók 4,3 millió autót adtak el Kínában, és akkor minden öt autóból egy német márkajelet viselt az ázsiai országban. Azóta romlott a helyzet, a helyi gyártók előretörtek a hazai piacon.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.