Tart tőle az Európai Unió, hogy elözönlik az olcsó kínai elektromos autók a piacait, ez a félelem állt az októberi vámemelés mögött, ami ellen berzenkedtek a fontos kínai érdekeltségekkel rendelkező német autógyártók. Most közölte adatait a német Szövetségi Motorközlekedési Hatóság, és ha keresnénk a jeleit, hogyan rohanták le a kínai gyártók a német piacot, akkor ezekben a számokban nem sokat fogunk találni.
A Handelsblatt hozta a DPA német hírügynökség adatait. Az adatsor több meglepetést is tartalmazhat, például aligha találnánk ki a német vezetők közt első helyezett kínai gyártót. Sorba téve a legnépszerűbbeket, a következő számban futnak kínai autók Németországban:
És ott vannak még sokkal kisebb darabszámokkal a Nio, az Aiways, az Xpeng, a Leapmotor, a Maxus és mások.
A statisztika szerint összesen 70 046 olyan autót regisztráltak Németországban, amely kínai márkának minősíthető.
Akinek ez a pőre szám nem sokat mond, a kontextus: a németeknél regisztrált autók teljes száma 49,3 millió. Vagyis a kínai kocsik az összesnek mindössze 0,0-0,2 százalékát teszik ki. Erre mondják: van hova fejlődni.
A Németországban futó kínai autóknak egyébként a 72 százaléka elektromos.
Összehasonlításként – és ez megmutatja, hogy a német gyártóknak valóban van miért tartani a vámügyi adok-kapoktól – 2021-ben a német gyártók 4,3 millió autót adtak el Kínában, és akkor minden öt autóból egy német márkajelet viselt az ázsiai országban. Azóta romlott a helyzet, a helyi gyártók előretörtek a hazai piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.