Hatalmas összeget költ el a következő években a Wizz Air
Óriási ügyfélelégedettségi programot indít a Wizz Air, melynek keretében a következő három évben 14 milliárd eurót költ az ügyfélélmény javítására, járatok pontosságának és szolgáltatásoknak a javítására és az innovációra – közölte csütörtökön a légitársaság.

A Cstomer First nevet viselő program négy fő elemből áll a Wizz Air szerint, ezek a termék, az ár, a szolgáltatás és a kommunikáció. Így a program keretében a légitársaság a legmodernebb technológiák bevezetésére, a járatok pontosságának javítására és az ügyfélszolgálat fejlesztésére is jelentős összegeket fordít.
A Wizz Air rengeteg gépet is rendel
A közlemény szerint a légitársaság több mint 300 új, a legmodernebb Airspace kabinbelsővel felszerelt repülőgépre adott le rendelést, így a légitársaság az iparág egyik legfiatalabb, legbiztonságosabb és legüzemanyag-hatékonyabb flottáját üzemelteti. A Wizz Air mára már nemcsak Európában, de Afrikában, Közép-Ázsiában, Kelet-Ázsiában és a Közel-Keleten is terjeszkedik, az hosszú távú járatokat teljesíteni képes Airbus A321 XLR gépek segítségével pedig alacsony árú interkontinentális utakat kínál izgalmas új úti célokra.
Az árak tekintetében a légitársaság továbbra is törekszik az átláthatóságra, a rejtett költségek mellőzésére, miközben a gyakori utazóknak a WIZZ Discount Club és az okos tagsági bérletek biztosítanak további kedvezményeket.
A járattörlések, késések számának csökkentése is cél
A közlemény szerint a légitársaság folyamatosan dolgozik azon, hogy minimalizálja a járattörlések számát és gyors megoldást kínáljon utasai számára, ezért mesterséges intelligenciát is alkalmaz a repülésüzemeltetési központban. Mint írják, a Wizz Air járatteljesítési rátája iparági szinten kiemelkedő, 99,5 százalékos, de menetrendi zavar esetén Amelia, a légitársaság virtuális asszisztense hívja fel az érintett utasokat naprakész információkkal.
A jogos kompenzációs igényeket a Wizz Air 7 napon belül feldolgozza, a jegy árát pedig 24 órán belül visszatéríti.
A légitársaság az információk elérését és a kapcsolatfelvételt is könnyebbé teszi az utasok számára a Súgóközpont megújításával és az emelt díjas ügyfélszolgálati szám megszüntetésével. A Wizz Air alkalmazásában idén nyáron indul a MyJourney funkció, amely valós idejű frissítésekkel segíti az utasokat, akik így az alkalmazáson keresztül, e-mailben, és sms-ben is értesülhetnek a járatokkal kapcsolatos tudnivalókról.
Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és ESG igazgatója így fogalmazott: „Ma új fejezet kezdődik, amikor bemutatjuk a Customer First Compasst – az elkötelezettségünk jelképét, hogy az utasainkat tegyük az abszolút középpontba. Ez nem csupán egy keretrendszer, hanem egy szemléletváltás abban, hogyan gondolkodunk, cselekszünk és szolgáltatunk a vállalat minden szintjén. A földön és a levegőben is minden döntésünket mostantól az utasaink igényei vezérlik. A termék, az ár, a szolgáltatás és a kommunikáció azok a területek, ahol utasaink leginkább érzékelik majd a változást. Nem egyszerűen fejlesztünk – innoválunk, beruházunk és újraalkotjuk az utazás élményét. Ez csak az első lépés egy izgalmas úton, amelyen továbbra is utasainkkal közösen haladunk, a Customer First Compass iránytűjét követve.”


