A CATL akkumulátorgyártó vállalat elnöke, Zeng Yuqun vasárnap egy médiabeszámoló szerint azt mondta, hogy 2028-ra Kína nehézteherautó-eladásainak fele elektromos jármű lehet, szemben a 2024-es 10 százalékkal – írja a Reuters.
Zeng Yuqun nyilatkozata, amelyet egy nehézteherautók akkumulátorcsere-rendszerének indító eseményén tett, és amelyet a Sanghaj városi önkormányzathoz kapcsolódó Jiemian hírportál közölt, arra utal, hogy a hagyományos tehergépjárművek iránti kereslete további visszaesés elé néz, a keresletet már így is csökkenő tendenciát mutat, egyre elterjedtebbek a gázüzemű járművek. Kína hatalmas piac, vagyis mindez azt jelenti, hogy hosszú távú trendnek ígérkezik a hagyományos üzemanyagok iránti keresletcsökkenés.
A CATL szombaton bejelentette, hogy üzembe helyezett egy 60 gigawattóra kapacitású energiatároló és elektromosjármű-akkumulátor gyártóbázist Santung tartományban, ami az első ilyen létesítménye Észak-Kínában.
A projekt második és harmadik ütemét a következő két évben adják hozzá, amellyel a térségben több milliárd jüan értékű energiapiari akkumulátoripari klasztert hoznak létre
– közölte a CATL a WeChat közösségimédia-alkalmazáson.
Santung célja, hogy még ebben az évben egy 100 milliárd jüan (kb. 14 milliárd dollár) értékű lítiumakkumulátor-ipart építsen ki, amely magában foglalja az elektródaanyagokat, elektrolitokat, akkumulátorcella-gyártást és összeszerelést – derült ki egy tavalyi helyi önkormányzati közleményből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.