Megdöbbentő bejelentést tett a Magyarországon is jelen lévő kínai akkumulátoróriás
A CATL akkumulátorgyártó vállalat elnöke, Zeng Yuqun vasárnap egy médiabeszámoló szerint azt mondta, hogy 2028-ra Kína nehézteherautó-eladásainak fele elektromos jármű lehet, szemben a 2024-es 10 százalékkal – írja a Reuters.

Zeng Yuqun nyilatkozata, amelyet egy nehézteherautók akkumulátorcsere-rendszerének indító eseményén tett, és amelyet a Sanghaj városi önkormányzathoz kapcsolódó Jiemian hírportál közölt, arra utal, hogy a hagyományos tehergépjárművek iránti kereslete további visszaesés elé néz, a keresletet már így is csökkenő tendenciát mutat, egyre elterjedtebbek a gázüzemű járművek. Kína hatalmas piac, vagyis mindez azt jelenti, hogy hosszú távú trendnek ígérkezik a hagyományos üzemanyagok iránti keresletcsökkenés.
A CATL több milliárd jüan értékű akkumulátorklasztert hoz létre
A CATL szombaton bejelentette, hogy üzembe helyezett egy 60 gigawattóra kapacitású energiatároló és elektromosjármű-akkumulátor gyártóbázist Santung tartományban, ami az első ilyen létesítménye Észak-Kínában.
A projekt második és harmadik ütemét a következő két évben adják hozzá, amellyel a térségben több milliárd jüan értékű energiapiari akkumulátoripari klasztert hoznak létre
– közölte a CATL a WeChat közösségimédia-alkalmazáson.
Santung célja, hogy még ebben az évben egy 100 milliárd jüan (kb. 14 milliárd dollár) értékű lítiumakkumulátor-ipart építsen ki, amely magában foglalja az elektródaanyagokat, elektrolitokat, akkumulátorcella-gyártást és összeszerelést – derült ki egy tavalyi helyi önkormányzati közleményből.


